Махленското Събрание Взема Решение (За Българската Варварщина На Най-Ниско Ниво) – Част Втора

Ivancho Jotata

Bulgarian. Here are described petty quarrels about trifles in a little neighbourhood (entrance of big building) in Bulgaria, which are indicative about both, our democratic poverty, and our barbarity.

 

Jotata–Atatoj. The Neighbourhood Assembly Takes Decisions (About Bulgarian Barbarity at Lowest Level) - Part Two - in Bulgarian. 2022

 


 

Made For The People Of All Nations

Махленското Събрание Взема Решение

(За Българската Варварщина На Най-Ниско Ниво) - Част Втора

© Йотата – Ататой, 2022



     Abstract:

     Here are described some petty quarrels about trifles in a little neighbourhood (an entrance of big apartment building) in Bulgaria, which are indicative about both, our democratic poverty, and our barbarity. The point is that such is the behaviour of common people, not of highly placed political figures, so that our poor democratic achievements are results not only of objective circumstances but also, and predominantly, of our inborn barbarity in a country of unbelievers!


     Attention: If the file is of .txt type then in order to read it as html file you have first to change its type to .htm and then only to click on its name in order to call the used by you browser!



 


 

      

 


МАХЛЕНСКОТО  СЪБРАНИЕ  ВЗЕМА  РЕШЕНИЕ

(За Българската Варварщина На Най-Ниско Ниво)

— Част Втора


Йотата – Ататой,   2022



 




МАХЛЕНСКОТО  СЪБРАНИЕ  ВЗЕМА  РЕШЕНИЕ

(За Българската Варварщина На Най-Ниско Ниво) — Част Втора


Йотата – Ататой, 2022


 


     Abstract: Here are described some petty quarrels about trifles in a little neighbourhood (an entrance of big apartment building) in Bulgaria, i.e. about collecting of common money from everybody, which are indicative about both, our democratic poverty, and our barbarity. The point is that such is the behaviour of common people, not of highly placed political figures, so that our poor democratic achievements are results not only of objective circumstances but also, and predominantly, of our inborn barbarity in a country of unbelievers! The material is in form of really written letters to the neighbours, which all have remained without proper actions on the part of the masses. However, because it turned out at the end that the piece came to be pretty big (about 30 pages), I have decided to split it in two parts; yet it is interesting and funny enough, I vouch for this.


     [ Idea for illustration: Ah, this is a task that I don't like much but try to do in case of necessity some time (after my demise, probably). So usually I require putting of a picture (square and probably 450 x 450 pixels) under the title and the author, and in this case on it has to be shown the following: in the left part of it are depicted 3 snakes (let them be cobras) staying on their tails with stuck out forked tongues, under which, in an oval and with arrows pointing to them, is written "barbarous neighbours", and in the right part stays humbly one chicken or duckling (pictured for more fun with spectacles), with partially plucked feathers lying around it, and below it similarly, in an oval and with pointing arrow, is written "democratic pauper"! I think that this is eloquent enough that it goes about bad neighbourhood and poor innocent victims of our democracy. ]


 


СЪДЪРЖАНИЕ


     В първа част:


     -1. Предварителни бележки

     0. Обрисовка на ситуацията

     1. Първо писмо

     2. Второ писмо

     3. Трето писмо

     4. Четвърто писмо

     5. Пето писмо

     6. Шесто писмо

     +1. Междинно заключение


     Във втора част:


     -2. Кратко повторно встъпление

     7. Седмо писмо

     8. Осмо писмо

     9. Девето писмо

     10. Десето писмо

     11. Единадесето писмо

     12. Дванадесето писмо

     +2. Заключителни бележки




 

-2. Кратко повторно встъпление


     Тъй като може да се случи някои читатели да започнат да четат от тук, то нека кажа 2-3 параграфа за това за какво става дума тук. Ами става дума за обикновена българска варварщина проявена на най-ниско ниво, в един вход на един блок където аз (имам нещастието да) живея. И в какво се изразява тя? Ами, не само в незачитане на ближния, а в тенденциозно пренебрежително отношение към него, ако той не е като дадена група хора, т.е. ако е по-учен, или по-беден, а още повече в случай и на двете неща едновременно (което беше една от основните последици на нашия преход към демокрация — че си затрихме интелигенцията, понеже тя било про-руска и про-комунистическа, което практически не е вярно). Явно различно отношение по етнически причини аз не съм забелязвал, но това е защото тук нямаме други етноси, всичките сме само българи (макар и от провинцията и селата), но ако имахме то сигурно щеше да има разлика и поради тази причина. А въпросите са дребни и дребнави, но те са показателни за тезата ми — че ние сме просто непоправими варвари —, като събиране на общи пари за ток, асансьор, чистачка, и други подобни, и се оказва че, вари го или го печи, но хората не искат да постъпват правилно и справедливо, и не искат, т.е. харесват си я варварщината! Не че много ще спечелят от това си поведение, т.е. че ще загубят от прилагането на някакво правилно решение, а че просто не желаят да проявяват каквото и да било разбиране и да стигат до справедливо уреждане на противоречията чрез намиране на някакъв компромис. Никакви компромиси с друго-мислещите, важните сме само ние.

     А причините за това необосновано поведение са различни, но те могат да се сведат до казаното от мен, до варварско или недоброжелателно отношение именно към близките хора, към комшиите, не към по-далечните лица или народи, така че от тази варварщина само ние губим, понеже не си помагаме взаимно, не можем да живеем заедно както подобава не един народ (и затова, предимно, сме на последно място в Европа, защото не можем да се сплотим). И тези причини са някои от следните: малко акъл, за да преценим че чуждото мнение може да е добро и за нас самите; селска затвореност и неразбиране на чуждото мнение по принцип; желание за надхитряване на ближния на всяка цена (с неизказаната цел по този начин да се почувстваме по-способни и силни), прикриване зад някои разпоредби с цел лична изгода (т.е. приемаме че щом ние, които обаче ползуваме активно нещо, можем да плащаме определена сума, то и всеки, независимо дали го ползува или не това нещо — ами да го ползува, нали? —, трябва ва плаща също толкова); неодобряване на тези, които стоят над нас в някакво отношение (било с образование, било с морал, било дори с възраст); естествен (но не оправдаващ ги) женски инат (защото основните действащи лица тук са жени) сега, когато те могат да си го проявяват открито; отсъствие на морал в безбожна страна; а и някои специфични причини за неприязън. Така или иначе, фактите са факти.

     Но има и доста нови моменти, които наложиха разделянето на тази статия (или по-скоро разказ с коментари, защото аз не измислям нищо, аз казвам това което се е случило с мен), като следните: появата на нова касиерка (а май и домоуправителка), която идва като спусната с парашут отнякъде, не е от живущите отдавна във входа; но за сметка на това пък тя е ... сукалче, както се казва, горе-долу три пъти по-млада от мен (защото аз сега съм на 72 години, а тя, както ми се чини, е някъде на около 25), така че нейното поведение е типично за нашата младеж като цяло; освен това тя е и очевиден представител на народа по простата причина че, ха-ха, селския ù произход е направо изписан на лицето ù, така че именно нейното поведение е типично за българина (понеже народността се запазва най-добре във селата, не в големите градове); тя, по всичко личи, е представител на дребния бизнес (щом може да заплати веднага за жилището, някъде към 40,000 евро), така че е показателна и за лицето на нашия бизнес (който, в крайна сметка, носи главната непосредствена отговорност за нашето последно място в Европейския Съюз), и аз го виждам това по нейната твърда хватка, т.е. тя не се колебае в решенията си и ако нещо не е във сферата на бизнеса, ако тя не може да извлече изгода от него, то директно го игнорира; важни са и явните ù диктаторски похвати, т.е. на пренебрежение на връзките с масите (дори и това да е в мое лице), а пък ние и на най-високо ниво си падаме по диктатори или лица със силна ръка (защото да се слуша и изпълнява е по-лесно, отколкото да се мисли, но това и отрича демокрацията, по идея); а така също (като следствие и от последното диктаторстване) явната подкрепа на всички (направо 100 %) живущи към нея, въпреки нейните неправилни решения (или поне аз описвам това и считам че го доказвам безспорно); а навярно и други моменти. Иначе казано, тя е точно този човек, който аз и да бях търсил (за да докажа моята теза за нашата варварщина) нямаше да намеря, такива типични отрицателни (в много отношения) примери трудно се намират! Така че аз, в крайна сметка съм ù благодарен на жената.


 

7. Седмо писмо

          До моите читатели по Интернета, на разни езици (с изпратен съкратен текст до новата домоуправителка на к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ), към 22.02.2022, от черната овца от ап. 969


     Ах мои скъпи читатели по Интернета на многобройните (е, не чак толкоз, де) езици които владея, аз все се каня да приключа тази сага, но все не ми остава време, а пък и, както ще видите, все се появяват нови неща, а този път си имаме и нова домоуправителка — много мило маце, между нас да си остане, но от бая заможни среди —, която ще нарека ... Фръцка (защото много обича да се хвали с каквото намери, както ще видите), и до която също ще изпратя едно копие (в конспектиран вид) от това мило писъмце, което сигурно много ще я обрадва (а може би и накара да наточи своята томахавка-брадва, ако си пада поклонничка на четива за индианци). Но да ви предупредя, че то излезе рекордно дълго, защото появата на ново главно действащо лице предизвиква много промени и трябваше сумата неща да ù обяснявам наново.

     Та след като поне половин година изкарахме (и то съвсем добре) без никаква чистачка, дойде една нова комшийка, която набързо се нанесе, след бая основен ремонт, в току-що закупеното от нея жилище на най-горния етаж, заплащайки за него скромната сума от около 80 хиляди нашенски левчета (което аз съобразявам, понеже наскоро се продадоха още две други жилища във входа за подобни суми). И защо ви разказвам тези подробности ли? Ами за да ви демонстрирам някои контрасти в разслоената (не толкова по демократичному, колкото по български) страна, наречена Bulgaria (а иначе известна с прозвището Барбария или Варвария), която, както знаете, е на последно място от всички членки на Европейския Съюз. И понеже на момичето (за мен всички жени под 50-тина години са момичета) са ù били останали малко парици от заделените за кръгло 100 хилядарки, тя не само пребоядисва стените и сменя покъщнината, ами подменя и всички врати и прозорци на жилището (което беше доста добре обзаведено, защото в него преди това живееше една бизнес дама, навярно нейна позната или колежка в бранша), по простата причина, че ... ами, как може тя да се нанесе в някакъв имот до чиито стени по-рано са се докосвали чужди пръсти, та то това е все едно да облече ... бельо от втора ръка, нали така?

     Което вече показва че тя печели, предполагаемо, някъде към 5 или повече МРЗ (минимални работни заплати) на месец, което, of course, си е нейна работа, и това дори не са големи пари, защото нашите заплати са около 6 до 7 пъти по-ниски от средните за Европа, само че това прави поне два пъти повече от нашите средни доходи, а тъй като моите доходи са около 1/3 от МРЗ, то това дава към 15 (а може би и 20 и 30 и т.н) пъти повече от моите. Да де, само че тя иска и аз да плащам толкова пари колкото и тя самата, и не че настоява, но се надява, че аз ще се засрамя и ще се съглася с нея. Което аз, в общи линии, и правя, като свалям цената някъде на половината, и с това постигаме консенсус за момента. Но нека освен това ви спомена че тогава беше станало бая студено навън и при мен температурата отиваше към 14 градуса (но компютъра ми малко топлеше, така че не беше ги стигнало, ама не беше и над 15), и аз стоях в къщи с плетени ръкавици, с 2-3 якета, и с крака нахлузени в ... найлонови торбички от хляб (които са много удобни за целта, ще ви кажа) върху домашните пантофи (понеже, виждате ли, някои зими са ми измръзвали ... петите, най-вече лявата). Плюс това аз живея през зимата само в кухнята, като коридора към другите 2 стаи се прегражда с едно ... одеяло, спуснато от тавана. Защо ли? Ами защото така поддържам разлика между обитаваната част на апартамента ми и останалата от около 6 градуса, а пък един такъв градус се равнявал на около 6 % икономия. Така че вече се вижда че има известна разлика между хората, и, както казвахме едно време, всички сме равни, но някои са по-равни от другите!

     Сега, има още доста детайли, но нека спомена първо коронния номер на представлението, за да не се отчаете и да зарежете четенето на писмото ми, което се очертава да стане бая дълго [поради което после аз разделих материала в две части]. Та скъпата госпожа Фръцка ми казва, че на едно събрание на входа било решено първите два етажа, които сигурно не ползуват асансьор, а и аз, въпреки че съм на 5-я етаж не го ползувам (да речем защото получавам клаустрофобия, за да не би да си помислите, че е за икономия), и като така ние трябвало да плащаме по 3 лева месечно на човек за осветление на стълбите, което не може да се измери, понеже е закачено на бушона на асансьора, който харчи около 30 лева месечно [тук аз, определено, се повтарям с това, което съм обяснявал, и то няколко пъти, в първата част, но пък жената е нова, не ги зднае тези неща — но и не иска да ги знае, както ще видите в следващите писма]. Да, ама във входа има поне 30 души, и ако и другите плащаха по толкова само за осветлението на стълбището (шест етажа с по една крушка от 40, но може да е и от 60 вата, където поне на един етаж крушката е изгоряла някъде от месец), то това вече ще даде трикратно по-голяма сума от тази за тока включая и асансьора! Чактисвате ли мои скъпи читатели? Ами то е елементарно: тези които най-малко ползуват нещо, трябва да плащат най-много! И това било на всичкото отгоре гласувано на общото събрание, така че ние, щем не щем, трябва да се подчиняваме, това е глас народен, нали така?

     А сега малко по-подробно, защото, както сами разбирате, не може крушки към 200-300 вата да се сравнят с един асансьор, или пък може, а? Така че аз ù казах, че това са смехории, че крушките горят поне 10 пъти по-малко от асансьора (априори), и че това дава 3 лв. за осветление за всички хора, и тогава това разделено на поне 30 души прави , ха-ха, 10 стотинки на човек на месец, или е съвсем пренебрежима сума, за да говорим за нея. Да де, обаче на разговора ни присъствува и един ... "телохранител" на госпожата, който много ме мрази (поне от 15 години) не знам защо (навярно защото е обикновен шофьор и има комплекс за малоценност от това), и който — сега внимавайте — се намесва като черна станция когато решава, че е негов дълг да защити някое невинно (но обиграно във ... лъжите, може би като него) момиче. Е, то в интерес на истината аз лично никога в живота си не съм налитал да се бия (защото съм хилка, тревица, хърба), но той си мисли, че ще го направя защото, хъм, ами защото човека съди по себе си, той е готов винаги да се сбие, и веднъж действително ми беше налетял (естествено без никаква причина за това).

     Та когато аз заявявам на скъпата ми Фръцка, че стълбищното осветление е смехотворно малко и как може да ми сервира такива несериозни аргументи, той веднага добавя, и го повтаря за по-сигурно: "Не повишавай тон (със спотаеното "защото ще имаш работа с мен")". Ех господа, ако не друго, то поне това негово застъпничество ме накара да се замисля по-сериозно за възможната консумация на един асансьор, защото този мой комшия може да е необразован, но хич не е прост човек, поне що се касае до двигатели, и сигурно добре си представя, че с енергия по-малка от тази на едно бързоварче за кафе (което в най-добрия случай е 1/3 КВт, но обикновено е 1/2), да не говорим за котлон (а има такива с по 2 КВт, както знаете), не може да се издигат четири души, не, разбира се, с толкова енергия може да се вдигне, навярно, едно ... гълъбче, ама може да му се наложи и малко да попляска с крилцата си!

     Та тогава аз пресметнах, че ако асансьора работи горе-долу толкова колкото светят и крушките (което е така, в общи линии), и ако крушките са 1/4 КВт, а асансьора е само 5 КВт, то това вече дава разлика от 20 пъти (а не само 10)! Така че "дълга" на неползуващите асансьор вече спадна до 5 ст. месечно (вместо 3 лева). А после аз реших и да погледна в Интернета, и там открих, че се продавал някакъв асансьорен двигател, с две скорости (както наистина е, защото той работи с един вид шум когато тръгва и спира, и с по-лек режим при равномерното движение между етажите), и намерих такъв само от ... 11 КВт! Тоест още два пъти намаля консумацията на електроенергия за осветлението, или слезе до към 2 ст. на месец на човек, за което, нека пак повторя, скъпата и многоуважаема госпожа Фръцка ми искаше цели три левчета!

     Господа, това бие всички рекорди, а? Предишните касиери ми искаха само 5 до 10 пъти повече пари от моята лична консумация, а сега вече ми искат 100 (сто) пъти повече и по всякакъв възможен начин ми напомнят, че аз съм черната овца на входа, заради това, че не могат да ме метнат лесно с плитки лъжи, с каквито лъжат другите хорица в подобно положение, без изобщо да им мигне окото! При това имайте предвид и факта, че асансьора работи и в двете посоки, и като празен хаби толкова колкото когато е претоварен (защото има противотежест, навярно с теглото на 2-ма души или 140 кг), и той работи целодневно, докато осветлението се включва само вечерно време, така че би трябвало да се намали още поне 2 пъти (ала всъщност 3 пъти, грубо, понеже през дълбоката нощ, едно 4-5 часа, хора практически нито излизат нито влизат, но през деня асансьора си работи доста по-активно отколкото през нощта, а тогава крушки не се включват). Така че аз съвсем не ви лъжа като твърдя че българите са били, са, и поне едно 2-3 века още ще бъдат, най-големите варвари в Европа или в цивилизованата част на света!

     Е, разбира се, някой може да каже, че момичето е сгрешило, "пипето" ù не било чак толкова много колкото е нейната хубост — ах, колко издържано се изразявам, а? — но не е така. Тя съвсем ясно съзнава че се опитва с елементарни финансови трикове да прехвърли пари от едно перо в друго, защото това ù е изгодно, разбира се, тя не застава на страната на социално слабите (и не задължително защото те са учили много като мен, повечето такива хорица нямат никакво основание да страдат от демокрацията ни, защото дори не са учили, както сега е модерно, а и икономически по-изгодно). При все че, както казах, ако въпросния комшия (който, между другото, изпълнява и функциите на ... местна клюкарка, защото си нямаме такава) не се беше намесил, то аз и щях да оставя тези разсъждения настрани [понеже вече бях забравил, че съм ги раяснявал досега 2-3 пъти].

     А пък след около месец се оказа, че ние вече имаме ново стълбищно осветление, със ужким икономисващи крушки, но което положително ни струва към едно 300 – 400 лева еднократно вложение, защото е изпълнено от специални майстори и навярно от най-скъпите! Понеже не може човек който не търпи да се докосва дори до чужда врата или прозорец, и който има 100-тина хилядарки ликвидни, както се казва, готови при първа нужда да бъдат вложени в нещо, и който дори не може да си представи да поддържа домова книга на обикновени бели листа, не, те трябва да бъдат тонирани, за да се отличава той (всъщност тя, де) с нещо, а и защото така струват два пъти по-скъпо, и други моменти, до които ще стигна по-късно, та не може такъв човек (или по-точно жена) да наеме евтин майстор, това е под неговото (нейното) достойнство (крепящо се главно на парите).

     А пък новото ни осветление е толкова модерно, че даже ... не спира да свети! Е поне едно 4-5 дни, въпреки че (скъпо струващи) майстори идват да го оправят. И то свети през деня (разбира се, през нощта може да свети навсякъде другаде, но не и при нашата скъпа Фръцка). И знаете ли как свети? Ами в импулсен режим, ту се включи, ту се изключи, и понеже е с бая мъртвешки бели крушки, то това е най-лошия за тях режим, тъй като това е "номера" на спестяващите енергия крушки, че те е по-добре да не се изключват, след като ще трябва пак да се включат, за тях се казва че имат срок на трайност, примерно, до 10,000 часа или до 20,000 включвания, т.е. само с две включвания (ако ще да са за по секунда) се навърта амортизация за около един цял час, или ако щракат през 2-3 минути то това е еквивалентно на 10 часа работа на час!

     Демек, тъкмо тук е най-добре, от гледна точка на икономията, да се използуват обикновени 40 ватови крушки с нажежаема жичка, и тъкмо по тази причина нашата скъпа Фръцка е решила да ги смени, считайки че по този начин изпълнява волята на болшинството от комшиите (което, разбира се, не е проверено както трябва, тя може по този начин просто да прехвърля свои прегрешения на съвестта на другите съквартиранти). Тоест ние вече имаме сензорно осветление на всеки етаж, което още не знам дали работи през нощта, но през деня сигурно се включва и действително мига, едно 4-5 пъти (то се чува и щракане) докато човек излезе (защото, ха се е навел да си обуе обувката или вдигне торбичката с боклука за изхвърляне и то се изключи, а после пак се включи, и пак така, бижу работа, супер модерно и абсолютно излишно нововъведение).

     А дали тези крушки са наистина по-евтини? Ами, ако забравим за това, че тази модернизация сигурно струва много съвсем ненужно похарчени пари, то такива крушки обикновено икономисват към 5 пъти от електричеството, но струват към 3 пъти повече от обикновените, и ако работят в едно 5 пъти по-тежък режим на непрестанно включване и изключване, ще се окаже, че вместо 5-кратна печалба на електроенергия имаме 15-кратна загуба от консумативи (обаче сме модерни, на ниво)! Което най-вероятно е тъкмо така, защото знаете, че катодните телевизори вече ги отрекохме, но крушки с нагреваеми жички още продължаваме да продаваме много повече от другите. Така че едно обикновено фръцкане с нещо модерно не значи че това е нужно, а най-често е тъкмо ненужно (както, за да дам пример, човек да си поръча да му донесат пица, която ще му излезе към 4 пъти по-скъпа от купена в магазина, която трябва само да опече във фурната, и ще бъде, да речем, 3 пъти по-студена, а ако реши да си я направи сам с купени продукти, то тя ще му струва още 2 пъти по-евтино от купената в супера).

     При това положение излиза, че ако приемем че аз не съм сгрешил при сметките за разходите на електричество (т.е. ако то струва за цял месец малко под един лев, което ще рече за една година 10 лв.), то тогава нека уважаемата госпожа Фръцка да представи сега за гласуване, постфактум, че ето, тя е похарчила за нищо средства на стойността на тока за едно 20-тина години напред, време през което голяма част от хората които са гласували ще отидат вече на оня свят, та нека видим каква част от комшиите одобрява това, каква част е явно против, и каква е без определено мнение. А може и да се сложи по една обикновена крушка от 40 вата (само не украинска) и една икономисваща (защото те са две) на всеки етаж и след време да се види коя от двете ще изгаря по-често, и дори да се сравни при една цена. Да, ама нещо не ми се вярва това да го видя.

     А да стигнем и до прозорците, тези "очи на сградата", които ако не са на последното ниво на техниката правят входа ни да изглежда някак-си кьорав, нали? Ами да, и затова хората започнаха да ги сменят и сами на някои етажи, и моята скъпа Фръцка счита, че това трябва да сполети всички прозорци в коридора на стълбището, понеже старите не изолирали добре, били мръсни и олющени, и така нататък. Е, да де, но зависи какво целим! Ако гледаме евтинията то тъкмо сега, когато всеки масово изхвърля такива прозорци (и то здрави) на боклука, е достатъчно да си подберем някои в по-добро състояние от нашите и евентуално да им теглим една боя, което няма да ни струва нищо. Но пък ако имаме излишни пари, и то тъкмо сега, когато и да ги държиш в банките те нищо не ти носят, че и даже някъде ти вземат нещо за държането, то те трябва да се харчат колкото се може по-бързо, при което не само ще сме модерни, но и ще подпомогнем икономиката като я интензифицираме, увеличим оборота, намерим работа на майсторите. Така че всичко е относително, и за да се определи какво е по-разумно да се прави е редно да се пита народа, нали така? А не само да се интерпретира народното (неизказано) желание.

     Защото, само за да дам един пример, едно време в една Германия имало един ... Хитлер, който много мразел (сега не е интересно защо) евреите, и тъй като той говорел пред хората и те викали "хайл" (което значи "да живее", да бъде свещен, т.е. той е бил като светия за тогавашните немци), то той и си позволил да прецени, че е най-добре тези ненужни хора да се използуват колкото може и след това да се умъртвят с газ, като най-евтино, а каквото остане от телата им да отиде дори за сапун, та чудната богоизбрана нация да ходи чистичка и пречистичка. Така, нали? И го направил, както знаете, а е трябвало само да пита по-подробно народа си и тогава да решава. Да, ама не съвсем, защото народа е просто глупав и, най-вече, предубеден (примерно че аз съм черната овца, защото много съм учил а пък нищо не работя, поне за чистач можех да се главя някъде, ама аз не исках), та дори и при правилно питане нещата далеч не винаги излизат хубави. Така например на времето си е имало Света Инквизиция, където по съвсем законен начин, със свидетелски показания, са обвинявали някои женици (най-често, и някъде ги дават към 100-тина хиляди общо) в това че са вещици и после ги изгаряли на кладата, а пък информаторите получавал една част от имота им, а другата отивала за самата Инквизиция (за майстори за правене на кладите, сечене на дървата, и прочее). Или дори вземете сравнително скорошния съд над нашите медици в Либия, където, ако случайно не греша, дори имало проведен плебисцит, и хората така и казали, че бугарите са варвари и способни на всичко. Така че и питането трябва да бъде добре формулирано и обяснено безпристрастно на хората.

     Е, аз към въпроса за питанията и как те да се правят ще мина на края, но нека добавя още неща, защото нашата Фръцка е страшно инициативна, тя просто не може да спи спокойно, ако не направи нещо за благото (е, както тя го разбира, де) на комшиите във входа. Така например тя счита, че трябва и входната врата да се подменя, при все че тази е от преди 4-5 години и работи перфектно (само дето патрона малко заяда, но той е едно 100 пъти по-евтин от цяла врата — или греша?). Освен това аз прочетох в очите ù — да се чуди човек как, след като съм с големи диоптри и започнах по малко да ослепявам с лявото око (но вече всичко струва пари, а и от това не се умира) —, или може би някакво 7-о чувство ми подсказа това, но аз прочетох, че тя иска да направи и малка ... въртолетна площадка на покрива! Защото, в крайна сметка, защо не? И къде другаде на покрива на 6-етажен блок има такава площадка, а? Ами никъде. Но при Фръцка ще има! А и не вярвам това да струва кой знае колко много, възможно е едно 50-тина хиляди да стигнат на първо време, а при напреднало строителство ще се съберат и още толкова ако трябва; а може да се обединим и със съседния вход, хората поне ще се удвоят (там май че живеят повече хора от нас, ние сме краен вход и това не се харесва на наемателите), така че защо пък не? Но, както казах, за малки въртолетчета, с тегло до 3 тона, нещо такова.

     Та в резултат на кратък 5 минутен пазарлък аз кандисах да плащам само 5 лв. на месец за ... ами на практика за нищо! Защото осветлението на стълбището не трябва да се брои, асансьор аз не ползувам, за чистачка смятам че 1 цял лев е дори много, след като излизам 5 пъти по-рядко от един среден комшия, да не говорим за екстремните случаи (аз излизам, както съм казвал и преди, от 9 до 10, рядко 11 пъти на месец, отчитано в продължение на цяла година [и от началото на 2022 едва на 18.03 успях да направя 20 излизания]), но нека го закръглим на толкова (заедно с 10-тина шарени листенца за ксерокс за домоуправителката от мен лично). Да ама аз се съгласих, поне засега, да плащам 5 пъти повече понеже, ами защото във варварска страна като нашата е така, аз плащам също 5 лв. месечно за мобилен телефон, който, ама изобщо, не използувам (навярно 3-4 пъти годишно ми потрябва по за 1 минута и тогава го включвам, а иначе той стои постоянно изключен, но и да го спра официално със запазване на номера трябвало да плащам пак толкова!). Тоест, като си финансово слаб, се отнасят с теб както със ... паразитите в дома, опитват се да те търпят, но желаят да те унищожат при първа възможност.

     Та при мен тези 5 лв. месечно при 10 излизания означават по 50 ст. на излизане, което е повече от една моя закуска, дори повече от дневното ми пиене (към 80 гр. водка, мое производство от аптечен спирт), но се търпява, пенсията ми вече надхвърли 300 лв. (а преди 6 години беше 134, цифром и словом). Освен това аз имам две алтернативи: едната е да излизам по-често, и като обиколя за около 2 часа (защото аз трябва да се движа, иначе бях започнал да окуцявам, а пък нямам пари за лекари) боклуджийските кофи на 2-3 квартала наоколо намирам доста неща (примерно хляб вече почти престанах да купувам, най-много 2 пъти в месеца), така че срещу 50 ст. аз се снабдявам, може би, не съм смятал, а и то зависи от цената на бракуваните неща, с едно 2-3 лв. средно на излизане (понякога и доста повече, и идват моменти когато аз не мога да изяждам всичко което намирам); а другата е да си спра телефона (като се уговоря с някой комшия да му плащам по едно левче ако ми се наложи да говоря няколко пъти годишно), който прави точно 5 лева месечно.

     Но господа, има и още нещо, аз, в крайна сметка, пари имам, аз съм като крупните бизнесмени, които казват че имали пари защото знаели как да харчат и можели да спестяват, та и аз така! В смисъл че аз не мога да си купя нова кола, но такава и не ми трябва (аз недовиждам, както казах), но имам спестени над три средни заплати, а това според западния стандарт се смята за много, повече те не спестяват а харчат за нещо. А и при тази свръх-висока, според това с което съм свикнал, пенсия (която започва да клони дори към 1/2 МРЗ, но това е временно явление, заради вируса), аз спестявам едно половината от нея дори през зимата (когато плащам парно)! Така че на мен пари не ми трябват, аз започвам да се замислям на кого да ги дарявам (защото наследник практически нямам), но не съм съгласен да плащам разходите, или да финансирам, намирам работа на хора, които получават от 5 до 10 пъти повече от мен (плюс дето нямат ни едно висше образование, а из имам повече от две), това е точно според нашата поговорка "Болен, здрав носи"! Защото то е така, средния българин получава поне 6 пъти повече от мен, а един майстор (от какъвто аз имам нужда, от водопроводчик) сигурно към 10 пъти повече. (А нуждата ми от водопроводчик е неотложна вече от ..., ами, май от 10-тина години, понеже в кухнята нямам изобщо мивка, а и банята ми е пълна скръб, и тоалетната също, и трябва да се сменят целите хоризонтални щрангове, но аз все отлагам тези разходи.)

     Така, а сега да мина пак към стария и болен въпрос, към чистачката. Предишните две булки, за които аз най-накрая стигнах до извода, че са просто ... нещастни и затова се чудят само как да ме уморят от глад, ама все не успяват, искаха от мен да плащам толкова колкото за 4 души (при едната булка), независимо от това че аз излизам към 5 пъти по-малко от средното, което прави дори 20 пъти повече, но нека го смятаме за само 10 пъти, и което, според мен, си беше чист пладнешки обир. Е, сега моята уважаема Фръцка ми иска пари според броя на хората, които били към 30, което прави към 2 лв. и нещо на човек (чистачката искала 70 лв. месечно), което е правилно, но не е справедливо, след като аз излизам 5 пъти по-рядко от обикновеното; едно левче от мен продължава да е достатъчно според ползуването на услугата.

     Да, но тя пък бие всички рекорди (и на Гинес, предполагам) с това че иска от мен над 100 пъти повече, както обясних преди това, за осветление, което аз също ползувам още 5 пъти по-малко, след като рядко излизам! Така че това е нещо дори над нивото на пладнешкия обир, но просто не знам какъв термин да използувам, пък и аз уж ù обясних това и тя уж се съгласи с мен. А каква е разликата между правилното и справедливото ли? Ами правилното е от всеки по равно, а справедливото е според конкретните обстоятелства, отчитайки и консумацията, а, по възможност, и имущественото положение, социалния статус, както се казва, на човека. Та от това следва, че несправедливостта спрямо мен (защото много съм учил, нека пак напомня това, от там тръгва моя нисък социален статус, а не от това че съм инвалид или смахнат) продължава да съществува и не се опитва да намалее, ами дори се увеличава! И как се увеличава, ли? Ами излиза, че 2.5 пъти с идването на Фръцка, от предишните 2 лв. (1.50 за чистачка и 0.50 за консумативи) на 5 лева (смятани като 2.50 за чистачка и консумативи, и още 2.50 за реновации).

     Е, по този начин вече закономерно стигаме до новия подход на тази булка, която решава не да чака да се наложат неотложни ремонти и тогава да се събират пари за тях (защото досега сме имали нула лева в общата каса), а да се събират авансово, та да има когато потрябват, които аз нарекох току-що пари за реновации (като ново осветление, прозорци, и прочее). Добре, и тук аз ще ви заявя, че това решение, по принцип, но само по принцип, е правилно, ако щете само защото аз самият съм го предлагал (или мислил да го предложа) някога! Само дето аз съм имал предвид да имаме едно 50-тина лева, а не 500 и повече, и те да се използуват за неотложни нужди, а не за реновации които не са по джоба на сумата хора — според мен на едно 1/3, но това може да се провери с гласуване до което ще стигна. Така че скъпата ми Фръцка използува това уж общо решение за, ами, как да ви кажа, това май че се нарича злоупотреба с властта, не баш като цитирания Хитлер, но като повечето наши държавници от последните демократични години, които имат навика да не ни питат по никакви важни въпроси, а да ги решават сами! Че те не ни питат за нищо е очевидно, а че чрез тази злоупотреба с пълномощията които са ù дадени тя упражнява абсолютно неоправдан финансов натиск спрямо социално слабите (нека не повтарям пак по какви причини) мисля че вече е също очевидно. Това е, горе-долу, като да се иска от всеки гражданин (а и селянин, обърнете внимание, ха-ха) да плаща ... пътен данък, както за колите, защото всеки от нас, естествено, ходи по пътищата и замърсява атмосферата (също с "отработени" газове)! Не е ли така?

     Обаче, господа, това са преди всичко морални въпроси, това е резултат от нашата варварщина, но не е подсъдимо, аз не мога да обвиня в нищо уважаемата Фръцка, тя постъпва така, както демокрацията ни учи всички нас да постъпваме, да лъжем ближния си с каквото може (а че и с каквото не може или не е редно). Единствената разлика от неварварите, които обикновено са набожните народи, но ние не сме такива, е че те считат за лошо да лъжат своите хора, само чуждите (та да станат и те като нас и тогава да се отнасяме добре към тях — примерно мюсюлманите искат мъжете да са обрязани — чудо голямо! —, и вече ставаш техен човек), а пък ние обратното, ако не излъжем с нещо комшията си не можем да спим спокойно, и затова българите масово бягат от България, откакто дойде демокрацията, всяка година с по около един процент, и за 30 години това прави 30 процента! Така че Фръцка е образцово момиче, и аз дори съм съчинил и едно стихче за нея, ето го:


     Имаме си нова бизнес дама,

     входна шефка, като обща мама.

        Ала тъй умело лъже-маже,

        че и дявола ще да излàже.

     'Ма то всичко в бизнеса'й измама!


     [Е, в интерес на истината трябва да кажа, че първоначално стихчето беше друго, понеже използувах и друго име за нея, но тъй като тя вече го знае, а всичко трябва да бъде анонимно, трябваше да варирам нещо.]

     ОК, нека сега мина към плюсовете ù — защото ако тя нямаше такива то аз не бих я удостоил с честта да прочете извадките от това бая дълго писмо [което тя, както ще видите по-късно, не направи, защото нямала време — ама да се натиска да командува има време, нали?]. И какви са те? Ами основният е че тя, като заможен човек, не е дребнава, знае как да търгува (т.е. да лъже, естествено), няма опасност че ще вземе да краде нещо от нас, защото тя работи главно за имидж, за да се похвали с нещо, има амбиции, а това е нещо хубаво, по принцип, както споменах. Тя основно хвърля прах в очите на хората, но след като те самите също искат това, да напрашат очите на ближните си, да се хвалят основно с парите си, защото това се вижда и така е най-лесно, то тя може да бъде един добър изразител на тяхното мнение, човек от народа, както се казва, с което всички политици обичат да спекулират. Да, но ако това е наистина народа, а не само една финансова върхушка, която може да я подкрепи, а другите да роптаят зад гърба ù.

     Понеже, ех, ами защото няма начин след време хората да не я отрекат, или да се отрекат от нея, или да я охулят, както става със абсолютно всеки от нашите политици на най-високо ниво, откакто дойде тая пуста демокрация! Тоест аз мисля че тя има шансове, ако не ги прахоса за нула време, ами успее да се задържи едно 10-тина години, докато ù мине ентусиазъма и ù омръзне [което пак може да стане, понеже диктаторите обикновено се задържат на власт 10-тина години, а понякога и повече, но пък за сметка на това после още по-единодушно биват оплюти]. Защото ние все не сме намирали човек, който да върши работата на домоуправител, поне за последните 20-тина години аз не си спомням. Тя иска да се фука с нещо, това да, но пък защо не, и едно ... птиченце иска да се похвали с нещо, с пъстрата си перушина, а защо не и тя? Тя може да харесва розови листа, или да иска да живее зад нова врата (която ще надживее и нея и блока, стига да я оставят да си стои на местото), но пък и другите харесват такива неща, или нови прозорци (в старите и олющени коридори), но това може също да е мнение на болшинството от комшиите.

     И изобщо, по въпроса за хваленето или фукането с парите си, ами виждате ли, според мен това беше един от основните минуси на стария тоталитаризъм, че обикновените хора (магазинери, шофьори, чистачи, и прочее) просто нямаше с какво да се похвалят, докато образованите все пак можеха, тях ги ценяха в техните кръгове; т.е. комунизма, като строй измислен от интелигенти, беше доста сносен за също такива интелигенти, но не и за народа, докато демокрацията е гòла вòда във всяко едно отношение, но народа я харесва, в общи линии (а пък когато не я харесва, тогава казва, че това не било демокрация). Така че да живее Фръцка, но нека все пак поясня, че за мен нови прозорци в коридорите не трябват, защото аз не виждам добре, а и си имам по-хубав изглед в същата посока от неостъкления ми балкон.

     После, ако ù хрумне да твърди, че трябва да се сложат и домофони долу, и да се оправят звънците — и това е съвсем излишно, защото по всичко личи че вече над 95 % от хората си носят някакви телефонни джаджи, само такива последни мохикани като мен нямат, но те скоро ще отидат на оня свят, така че процентите ще станат 100 и повече (може би, кой знае?). И да се върна на чистачката. Господа, след като ние можем по 3 месеца да не чистим, това прави точно 13 седмици, а сега се чисти 2 пъти седмично, което дава един скок от 25 пъти! Мислите ли че 25-кратно изменение, все едно на какво, и в която и да е от двете посоки, е нещо хубаво? Ами я моята скъпа Фръцка да си представи, че намери такъв мъж който да ... го прави 25 пъти по-често от обикновеното, а? Дали това толкова много ще ù хареса на нея? А нека дам и друг пример, че аз, който имам около 20 пъти по-ниски доходи от нея, трябва да ... ям на 20 дни веднъж, ако всичко е пропорционално, дали тя мисли, че на мен това ще ми хареса, а и дали то е изобщо възможно? Не, разбира се, затова аз считам, че всякакво изменение повече от 2 до 3 максимум пъти е нежелано и вредно и трябва да ни накара да направим нещо за да го избегнем!

     Та какво да направим с чистачката, ли? Ами аз това съм го казвал, в една или друга форма, но ще по повторя накратко. Това което на нас ни трябва е да се мете сухо веднъж в седмицата, и то най-вече асансьора и на около метър около него етажните площадки, и да се измива с вода, желателно топла, веднъж в месеца, максимум два пъти! Това е, господа, защото и в къщи хората си чистят основно веднъж в седмицата, а и тогава не мият или перат навсякъде, минават с прахосмукачката. Никой не е решил да седне на стълбите та да ... обядва на тях, да си реже хляба и салама и да яде от стълбите, а дори и да го направи, то пак ще си постели някаква салфетка; повече от това е чист и ненужен лукс. А още повече да се мие ... със белина! Но и това доживях с идването на Фръцка, понеже новата ни чистачка (сигурно от най-скъпите, и дето също мечтаят да се изфукат с нещо) взе да разлива белина по коридорите като в една съща тоалетна (и то от добре забравените тоталитарни години)! Това, разбира се повишава разходите на консумативи, и се усеща часове след това, но надали е необходимо, най-малкото след като досега, за последните 20-тина години, да речем, не си спомням някой да го е правил. Искам да кажа, че аз не се задуших в апартамента (защото миризмата прониква навсякъде, и под вратите), а и в днешно време, при тези анти-вирусни маски, трябваше просто да си я сложа и всичко щеше да е на ред, но кому е нужна такава парадност, да не би Президента да е решил да ни посети тъкмо този ден, или пък наближава Второто Пришествие и ние искаме да се представим добре пред любимия ни Бог?

     Всякакво чистене в повече от това е излишно биене по гърдите, но то навярно е масова практика, понеже "гилдията" на чистачите го налага. Така че: какво можем да направим? Ами да се опитаме да наемем чистач за това което предложих, веднъж седмично помитане само на стълбищните площадки и асансьора (работа за не повече от 1 час), и освен това  веднъж месечно основно измиване от горе до долу с топла вода (може и с белина, ако това е нужно на места, което ще е работа за около 3 часа за нашите 6 етажа). За толкова работа би трябвало да стигне 1/3 от плащаната в момента сума. А ако толкова не намерим човек за толкова малко работа (но парите, пропорционално на работата, даже малко се увеличават), то тогава да търсим пак за миене по класическия начин но веднъж в седмицата, и за половината пари плюс още 5 лева бонус (щом работата е по-малко, барем парите да са повече, а?). Е, ама дори два пъти по-малко за хора като мен е по-малко, и, най-вече, това няма да се отрази на санитарното състояние на входа, това е напълно достатъчно.

     А има ли други такива бедняци (то това е хубава дума, правилното е да се каже мизерстващи люде) като мен, които да го правят на въпрос за 1-2 лева, или аз съм върло изключение? А-а, не съм чак толкова върло, и ще ви приведа няколко случая. Преди много години, може би 20, на първия етаж живееше една уж българка, но със съвсем цигански манталитет, която постоянно просеше от когото можеше (знам го защото баща ми доста пъти ù е давал), тъй като парите все не ù стигаха, но тя имаше две големи деца (и после се случиха нещастия с тях, но това е друг въпрос), така че това не е богаташки блок. След това в апартамента над мен живееше една баба, която почина на 87 години, но която беше последните сигурно 20 години 96 % (или 98?) инвалид, и която имаше голямата мечта да я вземат в един старчески дом, на Горна Баня си беше харесала, но така и не ù се "отвори парашута", защото ние сме България, у нас за старчески домове трябват пари от порядъка на една средна работна заплата, а не пенсия по инвалидност (от около 1/2 МРЗ). После на най-горния етаж от 3 апартамента във 2 от тях радиаторите са били прерязвани (поне в единия аз видях, че в кухнята няма радиатор, и може новите собственици още да не са си сложили), което сигурно не се прави защото, примерно казано, хората не могат да търпят стари, но в перфектно състояние, железни врати, а защото парите не им стигат. След това има още една баба във входа, която ми сподели (под сурдинка, както казват някои), че дължала на Топлофикацията над 3,000 лева, а нейната пенсия е малко по-голяма от моята (с едно 1/4). Е, на мен, както споменах по-горе, парите ми стигат и ми остават, но това не е живот, това е оцеляване, господа, понеже такава е демокрацията в най-варварската страна на Европа (където минималните пенсии били 3 пъти по-ниски от някъде в Африка).

     Така че, накратко, аз съм уникум само по отношение на образованието си, а не на демократичната мизерия. И колко голям уникум, а? Ами, ако приемем, че у нас висше образование имат на 10 души 1, то аз, със повече от 2 такива, съм 1 на към 25 души, ама аз много се съмнявам че висшистите ни са толкова много, те най-вероятно са 1/20, а и това не е достатъчно, защото има различни висши образования, а аз имам технически, в областта на точните науки, така че трябва да съм 1 на 50, а като се вземе предвид и това, че съм учил в 3 различни страни, и знам поне толкова езици, то като нищо ще излезе, че такива като мен се срещат 1 на 500 или дори на 1000. Така че омразата или неразбирането на комшиите ми са разбираеми, но това си е варварщина и мен ме боли за това мнение на света за нас, ако можете да ме разберете. И се опитвам нещо да направя, макар че с това никой отделен човек не може да се справи; то, дето се вика, комунистите за половин век не можаха да ни оправят, и преди това турците за цели 5 века пак не успяха, та сега аз ли ще успея? Но пък, както викат някои зевзеци, един мъж никога не може да се върне там откъдето ... е излязъл като бебе, но непрекъснато се опитва! Така че и аз се опитвам, и ако не аз, то някой друг след мен може малко да разтопи леда (в съседските ни отношения).

     Тъй, и сега на въпроса за допитванията, но в малки групи те са много по-лесни отколкото в една цяла държава, тук няма нищо сложно, и затова аз оставих тези детайли за накрая. Ами вижте, просто се пише на един лист (не е задължително да е розов, си мисля аз) за какво става дума в случая, добре формулирано, като после следва списък на хората по апартаменти и нарастващи надолу (което не е задължително, но така е по-добре), и ако има няколко варианта се пускат едновременно няколко такива листа, в които има следните графи: "да", "не", "без мнение", и след това за подпис, като човек просто слага кръстче в съответната графа (или обгражда думата ако тя е изписана) и се подписва. Това е публичната част, като този списък трябва да стои поне седмица долу на таблото при входа, така че всеки да го види и да е готов с избора си, за да може да се подпише когато домоуправителя мине да събира парите, и после този последния сумира гласовете за всяка графа и изчислява процентите по графи, защото след време може пак да се гласува нещо подобно, но хората да са различни.

     И ето ви няколко примера. Да речем, нашата скъпа Фръцка иска да провери колко души одобряват нейния предположителен преразход на средства в размер по-голям от 10 годишната консумация на тока, само за да имаме сензорни лампи, които хем работят в най-лошия за тях режим, хем се включват посред бял ден (защото са вътре в коридора и слънцето не ги огрява особено). Или пък гласуване за това дали искаме смяна на прозорец в коридора, който струва определена сума, и това ще значи да се събере от всеки пълноценен живущ по колкото е пресметнато, и също с тези графи, та да видим дали поне половината от хората ще искат — защото това не е неотложен ремонт, а чисто и просто каприз на по-заможните комшии.

     А какво значи това "пълноценен" живущ ли? Ами такъв, който получава доходи по-големи от 1 МРЗ, аз мисля, че това е очевидно! Да, ама май само за мен, защото досега това не се е случвало при събирането на никакви пари. Тоест, хора които са на пенсия, или учащи се, или трайно болни, безработни, и прочее, както и ... кучета по-тежки от 10 кг. живо тегло (защото те също живеят тук), не са такива хора, но трябва да се броят някак, така че най-простото приемане е те да се считат за половин човек, цифром и словом; освен това за апартаменти в които никой не живее постоянно, но са купени от някого трябва да се събира също тази минимална половинка от сумата. Елементарно, нали? Но, както казах, не се прави, и никой освен мен не мисли за подобни очевидни решения. И защо не мисли? Ами защото сме варвари, господа, нас не ни интересува ближния, ние гледаме във всичко да го прецакаме. Щом аз плащам, то и той да плаща, нали? И така на времето се искаше от тази парализирана бабичка да плаща за асансьор наравно със всички, и то на апартамент, разбирате ли, при все че тя не слизаше дори веднъж седмично да седне на пейката долу при входа, ама, виждате ли, при нея идвали хора (от дъжд на вятър, или обратното, ха-ха). Но кой ви пречеше бе, ... , да искате от нея половин лев, или дори цял но не повече от това, и тя щеше да дава, но не 3-4 лева на месец (и за всякакви ремонти в него, и прочее)? Както стана и с мен, когато реших да се откажа да ползувам асансьор, защото аз не само че бях сам човек а някъде имаше по 4 души, но и излизам 4-5 пъти по-малко от другите. Но пък нали варварщината ни трябва да избие от някъде?

     Ала да мина към други допитвания. Примерно, при това авансово събиране на суми за каквото реши многоуважаемата Фръцка, е редно да се пуснат следните листа. Първо такъв с текст, дали сте съгласни от всеки да се събира всеки месец (до второ нареждане) по 1 лев, независимо от доходите му (включая и големите кучета и празните апартаменти)? Второ, дали сте съгласни от всеки да се събират по 2 лева, също без разлика (или пък със, но мисля че това е дребна сума) на доходите им, и евентуално за една година? Трето, дали сте съгласни да се събира от всеки вече пълноценен комшия по 5 лева месечно, до края на годината, а от тези без поне 1/2 МРЗ доходи, кучетата, и празните апартаменти (защото ние имаме такива, хората имат излишни пари и просто ги влагат в нещо, но не живеят там) по половин такса? Четвърто, съгласни ли сте от всеки живущ да се събира месечно такса, и да речем до края на годината, както следва: от тези с доходи до 1 МРЗ (плюс кучета и празни апартаменти) по 1/2 процент от МРЗ, от тези с доходи от 1 до 2 МРЗ по 1.5 процента от МРЗ, при доходи от 2 до 3 МРЗ по 2.5 % от МРЗ, и от такива с доходи над 3 МРЗ по 3.5 % МРЗ? И като се видят процентите "за" за всеки от вариантите да се избере най-предпочитания (и все пак, ако за него има повече от половината гласове).

     Има разлика, нали, между моите предложения, и това, че, виждате ли, хората били гласували, вкупом, като блеещо стадо, без да се следи кворум, без да се броят гласове, без да се помисли предварително, без да се отчете справедливостта (понеже на чужд гръб и 100 тояги са малко), и тъй нататък (без писмено доказателство). Е, такъв подход малко ще "опърли перушината" на скъпата ми Фръцка, но това е вече нещо близко да гласа народен, който, както казах, може също да греши, и често го прави, но все пак поне на човека ще му е чиста съвестта. И на половинките от хора (или дори по-малки части) трябва да се гледа като на нормални съжители, не като на такива, които другите ги носят на гърба си, защото товара е според "гърба" на човека.

     Е, писмото стана прекалено дълго, признавам, май че повече от всичките предишни писма [в първата част], но пък е поучително, ще ви кажа аз, особено за такива мои читатели, които не живеят в момента в България и нямат представа за това какви диваци сме станали откакто решихме, че само парицата е царица. Но сигурно ще има още поне едно писмо, понеже трябва да ви дам още съвети (примерно: за асансьора е ясно че не може да е равна консумацията на човек от 3 и от 6, или от 12 етаж, но как да се подходи максимално справедливо още не е ясно). Или пък поне това как да се отнасяме към ближния си, казано с 2-3 думи [което аз после, но за вас преди, взех че казах в междинното заключение в края на първа част], защото само да му се усмихваме (с потайната надежда да го излъжем с нещо, понеже най-много ти се усмихват в суперите, където ти прибират париците) не е достатъчно хуманно, това е като в джунглата, тъй като усмивката стана първото правило за мимикрия, благоприятствуващо лъжата. А сигурно и още нещо. Но това ако не вземам предвид уважаемата Фръцка, която направо умира да проявява ненужна инициатива, така че няма начин тя да не ми сервира още други неща за разнищване [както и излезе, ще видите]. Е, то е ясно, че човек не бива да очаква нещо разумно от една жена, но когато тя на всичкото отгоре е и много инициативна, то това е равносилно на, кажи-речи, ... природно бедствие! Което не значи, че аз ù се сърдя особено, понеже интересните теми за мен, при моя популяризаторски подход за ограмотяване на хората, дори от другите страни, са нещо добре дошло. Така че, с една дума, аз я приемам за необходимо ... зло, за да ми дава подтик за творческа активност! Един вид, като ... ухапване от змия, която не е особено отровна, но е добре да се открие антидот срещу нея. Защото не може да не знаете, че и змийската отрова може да бъде лекарство, това е известно още от времето на Хипократ. Е, а аз търся лекарство за човечеството, или поне против българската варварщина.


 

8. Осмо писмо (до въпросната Фръцка)

     [Което беше просто бележка, написано на малко листче и залепено на вратата ù (от която се чуваше гръмко някакво радио или телевизор, по същия начин, по който едно време, преди 50-тина години, по селските мегдани е имало високоговорител, от който се е носел менторския глас на говорител разясняващ поредните успехи на "Партията и Правителството", нещо което аз може и да не харесвам, но хората, демек селяните, все пак са харесвали).]


     Госпожа (от черната овца на входа, ап. 969),

     Предполагам, че Вие просто си правите оглушки, но за да избегна възможни съмнения нека Ви напомня изрично, че в пликчето с листата за домовата книга [които тя ми даде да попълня, както и на другите — на розови листа, както вече обяснявах] аз сложих и едно твърде дълго писмо касаещо Вас, и изрично Ви казах, че там има нещо за Вас! Значи, имате повече от 20 дни за да вземете решение до следващото събиране на таксите. Във всеки случай дължа да ви предупредя, че аз категорично не одобрявам Вашето самоволно решение за подмяна на цялото стълбищно осветление, това Ваше решение е възможно най-тъпото!

     Разбира се, Вие може да твърдите, че изразявате общо решение на входа, но това трябва да се докаже! Как може да стане това аз разяснявах, чрез квалифицирано допитване до всеки пълнолетен човек тук. Но, повтарям, както аз Ви обяснявам в писмото, с предлагане на достатъчно информация за вземане на решение. В противен случай Вие просто ме принуждавате да мисля за повдигане на вот за недоверие към Вас; не че аз искам, но щом се налага ще трябва да го правя.

     Така или иначе, до Ваше решение аз мисля да се откажа от всякакви допълнителни плащания, т.е. да сляза поне до 2.50 лв. за всичко. Освен това от тук нататък, след като Вие напълно се изложихте в моите очи, аз настоявам за всеки бъдещ разход да се иска писмено съгласие от всички тук, и ако не съберете поне 1/2 "за", това да не се прави — все едно прозорец или врата или площадка за въртолети на покрива с ефирна вита стълба от 6-тия етаж.

     Съжалявам, но аз нямам никаква вина, никой не Ви е карал да тичате като ... теле пред мама си.

     Й. Йотабашев, 969 ап, 03.05.22 [датата е вярна, а пък аз ù дадох писмото на 25.3.22, така че основанията за моето недоволство са очевидни]

     [ От тук нататък, както вече виждате, играта загрубява, но пък тъкмо по тази причина разказа ми става по-интересен, и се вижда (и от самолет, както се казва), че политиката на бизнесмените, поне у нас, е на пълно необръщане на внимание на хора, които не им носят пари! Това е аналогичен начин на този, по който се отнесоха с мен в НОИ — вижте първото ми Отворено Писмо — още при моето пенсиониране, т.е. правят си оглушки, не разбират, не виждат и не чуват, или нещо подобно; но ако човек се съгласява с тези варварски (но законни, нали?) методи на действие от страна на по-висше-стоящите (а в случая въпросната Фръцка ми е един вид началник, управител на дома), то ми се усмихват и ме лъжат на поразия с каквото могат!

     Но да продължа, за да видите как "скъпата" ми Фръцка ме лъжи. Значи аз закачих листчето някъде преди обед, и след няколко часа тя ми звъни на вратата и иска да ù прочета листчето, понеже, виждате ли, тя не виждала добре и не можела да ми разчита йероглифите. Сега, аз не твърдя че почерка ми е особено четлив, и аз пиша с доста дребни букви, но ако тя не е можела да ми разчита почерка то защо не ми се е обадила цели 40-тина дена, а? Ами защото е така, както ви казвам, хората обръщат внимание на подчинените или на народа когато им оттърва, за да ги излъжат с нещо, а иначе чисто и просто нито виждат нито чуват нито разбират, отнасят се с теб горе-долу тъкмо като с досаден домашен паразит, хлебарка, да речем!

     Ала добре, аз започвам да ù чета листчето, бавно и с ясна дикция, наблягайки на подчертаните думи, тя слуша до към 2/3 от текста, след вота на недоверие към нея и намерението ми да намаля на половина сумата която ù плащам, и след това чисто и просто не иска повече да ме слуша и си тръгва, заявявайки, че ще ме даде под съд (може би за това че тя не чете писма писани за нея?), и то дори с фигуративната фраза да "си чакам призовката" (е, явно че това е за нежеланието ми да плащам завишени суми — както казах преди, 5-кратно на реалното). Само че това е просто за сплашване — нашия бизнес е груб, разбира се, това всички го знаят, там гъмжи от мутри, както ние казваме, или е формена мафия —. защото тя не взема листчето, за да го използува срещу мен в съда, като писмен документ с моя почерк (не напечатано), и дори когато аз ù го подавам тя не иска да го вземе, то не ù трябва (щом лъжата не е минала, за какво повече да говорим, нали?). Така че тя не иска да слуша мнението на народа (ако ще този народ да е само един гнил интелигент в случая, и 3 пъти по-възрастен от нея, не забравяйте това), и, разбира се, че не е като тя да не вижда — защото ходи на работа; ако има проблеми със зрението си то тя ще си сложи някакви очила или лещи, поне пари за това, за разлика от мен, тя има; а пък когато аз ù предлагам да ù прочета и цялото писмо, щом не може да ми разчита почерка, то се оказва, че тя просто била работещ човек, не е като мен, и няма време. Колко удобно, нали? Но, както споменах, ако няма време, то защо е искала да стане домоуправителка и да коли и беси наляво и надясно (когато човек не е съгласен с нея)?

     Така или иначе, до тук вече става ясно, че аз съм се излъгал в нея, тя съвсем целенасочено проявява злонамереност спрямо мен, защото поне това е разбрала, че мен трудно ще може да ме излъже. И по-нататък следват мои опити (не мога да кажа че много успешни, но и съвсем не безуспешни — зависи каква ми е целта, а тя е да изоблича българската варварщина, в крайна сметка), да проверя дали тя самата действува против волята народна, или и целия народ (в случая само от входа, но все пак народ) е готов да не мисли и да я подкрепи, защото вижда в нея твърда ръка (нещо което аз обясних някъде във встъплението към тази част). Е, излезе, че хората я подкрепят, на 100 %, но негласно — почти както и при Хитлер, а? —, което не е юридически правилно, формално погледнато те чисто и просто отказват да вземат отношение по въпроса. Впрочем ще видите сами, нещата продължават да бъдат интересни. ]


 

9. Девето писмо

          До живущите в к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ, към дата 10.05.2022, от черната овца Йотата Йотабашев, ап. 969


          Важно Съобщение

     Господа, аз имам едно неприятно за Вас съобщение, което Вие можете да обърнете на приятно за всички, както ще разберете сега.

     1. В резултат на разговори (меко казано, а иначе разправии) с новата ни домоуправителка (която аз наричам тук Фръцка [всъщност иначе, но всичко е анонимизирано]), аз стигнах до подозрението, че тя превишава пълномощията си и действува на своя глава. Освен това аз намирам и смяната на стълбищното осветление за възможно най-тъпото решение. Поради това аз се считам за длъжен да предизвикам общо събрание на входа на 21.05.22, събота, в 19 ч. при таблото във входа, с единствена точка за гласуване на вот на недоверие на г-жа Фръцка. На него аз възнамерявам да обясня защо считам това действие за възможно най-тъпото (около 20 мин.), както и да изкажа някои мнения по други въпроси (чистачка и прочее ремонти), а и да Ви предупредя, че с нейното избиране Вие, фигуративно казано, си "слагате главата в торбата", и да спомена някои недоказуеми (но близки до акъла) подозрения за причината за нейните харчения на Вашите пари (което ще отнеме още 15-тина мин.).

     Да, но това при положение, че дойдат поне 5-6 души и те искат да ме изслушат, в което аз, учитайки факта, че съм черната овца, много се съмнявам. При това положение аз с удоволствие ще обърна гласуването на 180 градуса и тогава ще премина към втория вариант на:

     2. Гласуване постфактум на вот на доверие, или официално избиране на г-жа Фръцка за наша домоуправителка, за която цел аз ще трябва да мина по всички апартаменти и да събера Вашето мнение (от пълнолетните) за избора Ви на едно от 3-те: ДА, БЕЗ мнение, или НЕ, и след това Вашия подпис. Това нещо аз смятам да направя и при вариант 1, само че тогава ДА и НЕ ще имат противоположен смисъл. Което, разбира се, не означава, че подмяната на осветлението не е най-тъпото решение, но щом народа го избира аз ще го приема.

     Ами това е, господа, аз лично Ви призовавам да ме игнорирате, така както и аз игнорирах предишното събрание. Но дори и най-големия диктатор има нужда от легитимно избиране. Така аз ще измия кунките на г-жа Фръцка и ще прехвърля отговорността на Вашите гърбове.

     Значи повтарям, на 21.05.22, от 19 ч., като ако дойдете аз ще приказвам, а иначе събранието ще приключи веднага с подразбирането, че Вие си одобрявате финансовия тиранин.

     [ Ами това е, аз съм съвсем коректен, аз знам че хората не ме харесват и не искат да ме чуват, но им давам възможност да си кажат мнението (за да няма после, като отидат на Оня Свят, хър-мър, когато, примерно казано, Св. Петър им съобщи решението на Дядо Господ за още 5 века Чистилище). И това, че те не дойдоха, защото така и стана, бе нормално да се очаква, но аз все пак не бях предполагал, че чак съвсем никой няма да се появи. (Изобщо, нека си призная това пред вас, аз имам един основен недостатък, аз винаги, и на стари години, продължавам да — фигуративно казано — "хвърлям перли на прасетата", ама тези прасенца на които аз ги хвърлям не ги харесват и това си е.) Едва някъде 5-10 минути след уреченото време се появи "уважаемата" Фръцка, която бързо закачи на таблото два листа с данни за това което е събрано и от кого, и което е похарчено и за какво, за първите 4 месеца на годината.

     Да, ще кажат някои от вас, ето че госпожата си върши работата. Което и е и не е така. Защото тя върши някаква работа, аз никога не съм казвал че не върши (а дори казвах че е прекалено инициативна, но то всеки диктатор гледа нещо да свърши, народа затова го е избрал), само че не върши това, което трябва, според някакви критерии за здрав разум (според мен), ами кажи-речи точно това, което не трябва! Така че ето ви някои данни от нейния отчет. Тя наистина е събрала от сумата хора бая пари, по 20-тина лева на месец от някои апартаменти, общо взето по 7-8 лева от човек, дори и от ... кучетата във входа, и аз, както се оказа, съм плащал най-малко, само по 5 лв. месечно (но пък съм ползувал услуги за 1-2 лева, и изобщо не одобрявам нейните харчлъци), а да не забравяме, че повечето хора ползуват асансьор, само за който отиват 5-6 лв. /мес. (понеже таксата за поддържането му е, май, 60 лв., а има и ток, ремонти и прочее, примерно и кучета); да не говорим за това, че просто няма да намерите здрав човек (може би в цяла България, или такива хора ще се броят на пръсти), който да излиза от дома си само 9-10 пъти в месеца (както обяснявах вече многократно), което ще рече едно 5 пъти по-малко от нормалното.

     Но наред с това се видя (поне от мен), че новото стълбищно осветление било излязло (поне дотук) 240 лв. общо, че били останали към 250 лв. в касата — което ще рече, че тя е събирала за всеки месец по 120 лв. в повече (като съберете парите за осветлението и остатъка в касата и разделите на 4 месеца) [и което тя продължава да прави още поне 3 месеца без да се прави нищо ново], т.е. че тя се кани да изръси едно поне 500 лв. за нещо, може би спорно дали е умно или глупаво, но сигурно не и наложителен ремонт! А аз забелязах и други интересни моменти четейки "между редовете", както са казва, за които ще стане дума в следващото ми писмо. Но интересното е че след като никой не се появява, то значи презрението към мен е общо и солидарно, и всички тези хорица подкрепят един диктатор без изобщо да се замислят — практически така както и целия немски народ е подкрепял на времето си господин Хитлер! Това е особено показателно, според мен, понеже правилното е към 1/3 до 1/2 от хората да се въздържат да изказват мнение, но да искат да чуят възраженията, обаче тук никой не иска да слуша — понеже това значи да вземе страна, а пък хората предпочитат са си пасуват (и ... пасат, досущ като добичета)! Тоест, няма как да не ви цитирам известния у нас лаф: Ти му думаш, онò рупа ли рупа! Добре поне че никой не свали съобщението до несъстоялото се събрание, но пък това е по силата на една друга наша поговорка: Кучето си лае, кервана си върви! ]


 

10. Десето писмо

          До живущите в к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ, към дата 24.05.2022, от Йотата Йотабашев, ап. 969


     Уважаеми съвходници,

     Това съм пак аз, черната овца на входа, а вече и ненормалника, според нашата скъпа домоуправителка Фръцка. Тъй като предишния път писмото ми остана несвалено от моите неприятели, ще взема и този път да рискувам, но ако някой толкова не изтърпи и го махне, то с това само ще "налее вода в моята мелница" (но каква е тя няма да ви кажа [ала за вас трябва да е ясно, че това е подкрепяне на тезата ми за нашата варварщина]).

     1. Искам най-искрено да благодаря на всички вас за това, че 100 % подкрепихте Фръцка, с което ми спестихте неприятното задължение да ви обикалям и да събирам подписи (понеже аз вече бях започнал да се ... псувам как съм можал да обещая подобна глупост [което, ей Богу, е така: както аз не познавам добре хората, както те не ме харесват, и както вече не виждам добре, и не им знам имената, да взема да правя списък на живущите с техните мнения за Фръцка, само и само за да ù помогна на нея, да легализирам тиранията ù, би било, действително, голяма жертва от моя страна]). По този начин вие отнемате греховете на госпожата и ги поемате на своите плещи [нещо което, както се вижда от историята, всички народи обичат да правят, т.е. те обичат първо да подкрепят диктаторите, а после да ги оплюват, което не е баш същото, но е в този дух на подкрепа].

     2. Благодаря също така и на Фръцка, за това че сама ми подава факти, които да използувам срещу нея. (Изглежда че такива неща често се случват. [И ще видите, че е точно така.])

     3. Както се вижда от нейния отчет (закачен 5 мин. след срока на събранието) подмяната на осветлението струва 240 лв. (което на мен ми се вижда малко, аз го оценявах към 400 лв., но това може да е само първи транш). После излиза, че вече имаме отделен електромер за лампите, и за април (което значи от 20.03 до 19.04, мисля аз) имаме 2 лв., което е близко до правилното, завишено е само 3 пъти (ще разберете по-долу защо). Освен това считам за факт и това, че от 7 автомата общо само 1, този на 4-ти етаж, работи правилно, т.е. само нощем.

     4. Сега малко да поразсъждаваме. Сумата от 1.90 за тока за периода на равноденствието е горе-долу според моите предишни сметки, т.е. по няколко стотинки на човек, и може да се счита за вярно средно годишно. Но то е към 3 пъти повече от правилното, ако автоматите се настроят правилно, защото знаете че през нощта от 11 и до към 5 ч. никой не излиза (докато през деня по това време излизат всички пенсионери, без мен). Така че ако те се настроят това трябва да дава годишно замерено между 0.50 и 1.0 лв. /мес. за целия вход, или 10 лв. за една цяла година. Иначе казано това значи, че 240 лв. е капиталовложение равно на консумацията на крушките за четвърт век; господа, по това време половината от нас ще са на оня свят! Даже ако това е цялата сума за новите крушки за икономии ще може да се говори след 25 години, но ...

     5. Но-то е че: а) икономисващите крушки струват 3 пъти по-скъпо; б) сега имаме 7 автомата вместо 1, и те трябва да отказват 7 пъти по-често; в) тези крушки се амортизират еднакво за 2 щракания или 1 час работа, и както те щракат поне 5 пъти на излизане или влизане това им скъсява пак толкова живота. Така че по отношение на парите това, вече доказано, е най-тъпото решение. А дали е по-хубаво или удобно? Ами зависи от гледната точка. Това са автомати и те са по-тъпи от хората (даже от г-жа Фръцка или кой да е от вас), защото не е работа да не можещ нито да ги включиш, нито да ги изключиш. А хубавото на тази ... мъртвешки бледа светлина е, че тя ни напомня на всички, че скоро ще отидем на оня свят.

     6. А сега на въпроса: защо само на 1 от 7 етажа осветлението работи правилно? Ами, господа, това не е случайно, то е преднамерено! Ако беше случайно то тогава би трябвало да е приблизително на половина, или с включване при различна степен на тъмнина, така че не може да се каже, че става въпрос за некомпетентност на майсторите, което би оневинило Фръцка, а вече и вас. А че може да се настроят правилно е ясно от този на 4-ти етаж, а и от оня отвън входа [който някои от комшиите просто бяха сложили, без да вдигат много шум и да събират пари от другите]. Остава да помислите защо.

     7. Е, ако можете предложете по-логично обяснение, а аз ще ви кажа моето, но без доказателства. Ами вижте, г-жата е бизнес дама, за нея всичко е бизнес, включително и с вашите пари! Тя най-малкото поддържа добри отношения с майсторите, с които се обгражда, защото знаете прекрасно, че тя тъкмо си проведе основен ремонт, но може да правят и някаква комбина, поне от рода на: аз на тебе, ти на мене. Защото е очевидно, че при едно средно 5 пъти по-голяма амортизация ще трябват и средно 5 пъти по-чести ремонти, нали? Макар че за мен това беше логично още от самото начало, защото аз плащам само 5 пъти повече от правилното, или 2.5 пъти повече от последното при предишната касиерка, а това важи и за мнозина от вас, помислете.

     Има и други неща като: чистачка, други ремонти, колко аз трябва да плащам, не е ли правилно хора без доходи, т.е. с под 1 минимална заплата, да плащат на половина, докога ще я търпите тази жена, и други, но мястото ми свърши.

     Подписвам се, за да доставя удоволствие на г-жа Фръцка, като ненормалника.

     [ Е, това писмо стоя първите 3-4 дни, но за после не знам, може още на 5-ия да е било свалено, но когато аз излязох след 5-6 дни, на към 10-ия ден, вече го нямаше. Обаче, както виждате (ако искате да видите, де) всичко е ясно описано и доказано черно на бяло, че въпросната Фръцка развива трескава бизнес дейност на гърба на своите преки комшии (защото, както казва народа ни, който събира общия мед не може да не си близне и той малко — да речем, 10 % от сумата, и още поне толкова за майсторите). И какво стана след това ясно и недвусмислено писмо, а? Ами, с една дума нищо, поне в течение на още 2 месеца (когато взех да оформям това писмо). Крушките по старому светват по цял ден, щракат, поне при мен, 3-4 пъти на моя етаж, после на всеки от останалите 5 етажа по веднъж, и после при входа (където има 2 такива автомата) още поне 4-5 пъти (защото е редно човек да погледне таблото, да провери дали има някакви съобщения, сметки за нещо, тъй като доста такива взеха да ги оставят на куп вътре, вместо да ги пускат по кутиите, и при всяко завъртане на лицето крушките премигват).

     Също така — въпрос, който аз засега не повдигах, но той си съществува — чистачката чисти 2 пъти в седмицата практически чистите стълби, най-вече, и ако човек се опита да възрази на това, му се отвръща, че затова пък е чисто (а че би било също толкова чисто и с 2 пъти по-малко чистене, това, по всичко личи, е въпрос от сферата на висшата математика, защото нашите хора, начело със Фръцка, не могат да го проумеят). Мои читатели, нека ви обясня пак, това което се цапа е стълбищната площадка от асансьора до апартаментите на 5 етажа от 6 (с изключение само на 2-ия), където това разстояние за два от апартаментите е 1 метър (цифром и словом), а за третия е  2 метра (а четвърти няма); така, обаче стълбищата между етажите са две по 9 стъпала с малки междинни площадки, и по тях практически никой (т.е. пак с изключение на мен и хората от 2-ия етаж) не ходи, но жената ги чисти, навърта си метража, за да си вземе парите за формална работа. И, естествено, никой не мие подовете си в къщи по два пъти на седмица, а и хората при нас съвсем не са много, към 30-тина, та да се мърси чувствително. Така че аз не измислям. ]


 

11. Единадесето писмо

          Няколко питания до хората в к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ, към дата 06.09.2022, от ненормалника от ап. 969


     Ах, мои скъпи булки (най-вече) и други човешки особи от входа, позволете ми по случай празника (на обърнатата 9-ка, тъй да се каже) да ви задам няколко риторични (защото не вярвам някой да ми отговори) въпроса, понеже вие сте тези, които избрахте само-предложилата се Фръцка за домоуправителка и ù гласувахте пълно доверие (с което, според мен, бая се изложихте, но тъй като мен никой не ме пита, то и няма да ви го кажа, нали?).

     1. Няма ли толкова кой да "подостри" малко тъпото дело на г-жа Фръцка с новото стълбищно осветление и да го настрои така, че да се включва само по тъмно? (Аз лично не знам къде да пипна, а и недовиждам вече, но е ясно, че нещо трябва да се завърти или наляво, или надясно, и то е или в дупката за кабелите в стената или на плафона.) Освен ако сега така е модерно, понеже сме на куйрука на Европа да разхищаваме каквото можем.

     2. Знае ли някой кога ще спрат най-после тези авансови обири на всички нас от страна на уважаемата Фръцка, понеже според нейния отчет излиза, че тя събира на месец към 120 лв. в повече (за 4 месеца са били похарчени допълнително 240 лв. за крушките, и в касата са се били събрали към 250 лв.), а нещо ново още не е направено, пък и не е ясно какво друго да се прави (освен въртолетната площадка на покрива — нейната тайна мечта, с вита стълба от площадката на 6-ия етаж до една семпла капандура на покрива)?

     3. Изобщо, не е ли редно преди всяко начинание, да речем над 50 лв., да се иска първо писменото съгласие от всички пълнолетни живущи, и ако не се съберат поне 50 % "за", това да не се прави? А пък, при сегашното положение, не е ли редно г-жата да слага по някоя бележка, може и по-опростена от миналия път, но поне за това за всеки апартамент колко души има, колко е събрано, и после за какво са използувани парите; не че това може да докаже отсъствие на някаква комбина с майсторите, но все пак човек да бъде в течение на нейните харчлъци според нейната версия?

     4. При всички положения, не е ли редно когато се събира нещо авансово, без наложителна необходимост, да се събира уговорената сума само от работещи лица с доходи над 1 МРЗ (минимална месечна заплата), докато от учащи се, пенсионери, трайно безработни, или от празни апартаменти, да се събира само 1/2 от сумата? Това уж е очевидно, но не и за Фръцка.

     5. Не може ли хич да се намери чистачка която да чисти само 1 път в седмицата, по същия начин, и за половината пари? Според мен това е повече от достатъчно, но не и за Фръцка (тя може би обича да се ... храни на стълбите като седне на тях, знам ли?).

     6. Независимо че вие подкрепяте напълно Фръцка, нека аз все пак ви попитам изрично: не ви ли се вижда множко аз да плащам 5 лв. на месец, при положение че излизам 10 пъти средно в месеца (което прави по 50 ст. за едно минаване по стълбите)? Искам да кажа, че дори отчитайки поредната демократична инфлация, едно 2.50 на месец, или наполовина, са напълно достатъчни? А иначе излиза, че аз ви подарявам на всички вас (ако Фръцка не претендира да са за нея) всеки месец по към ... 8 ст. на човек — не са много, но за една чаша газирана вода може би стигат, а? Е, почерпете се, де, на мен не ми е жал! След като стана ясно, че тази дама съвсем преднамерено проявява злонамереност към мен, аз вече нямам възражения, халал да са ù стотинките, щом не може да обуздае злобата си към мен.

     Ами това е, има и някои други въпросчета (като, да речем, не е ли редно да се прави разлика между куче и куче, защото за такова аз бих броил ако е над 10 кила, и прочее), но мястото ми свършва. Във всички случаи позволете ми най-официално да ви благодаря за блестящото, и единодушно, демонстриране на типични прояви на ... обикновена българска варварщина! (Защото, примерно, прилагането на максимата, че "болен здрав носи", или колкото по-малко дадено нещо се ползува от някого, то толкова повече да се плаща за това, за мен си е варварщина, но ненаказуема, съвсем законна, разбира се; а то и въобще да не се обръща внимание на умни предложения, и т.н.)

     Е, и ако някой не изтърпи и 5 дни това мило писмо и го махне — ами на мен ми е вече все тая, повече примери за току-що казаното не ми трябват.

     Пожелавам ви приятна хапка и пийка на празника, и да не преставате да хвалите и ден и нощ славната българска демокрация. Амин.


 

12. Дванадесето писмо (неизпратено)

          До живущите в к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ, към дата 01.11.2022, от Йотата Йотабашев, ап. 969


     Е, мои скъпи комшии, този път мога да ви казвам каквото си искам, да използувам каквито си искам обидни думи, защото просто не смятам да закачам това писмо на таблото, понеже няма смисъл. Няма смисъл защото аз ви казах сумата неща, а от толкова хора не се намери нито един, дето да възрази поне на квалификацията на "скъпата" ми Фръцка, че съм бил ненормален. И от какъв зор да възразяват хората, като и те считат така (понеже много съм учил, и казвам все верни неща, и прочее). Иначе всичко си е по старому, т.е. на мен ми искат все същите 5 лв. (и аз ги давам безмълвно), при все че стълбищното осветление продължава да се пали по всяко време на деня, и вече се видя че тока за него струва стотинки, но инвестициите са за повече от 10 години напред (за последната половин година сумите само за него варират от 1.80 до 2.40 лв., или средно по 2 лв. за кръгло, което разделено на 33 души, колкото излиза че сме били, прави по 6 ст. на човек на месец), вече взеха да прегарят някъде крушки (които сега са 3 пъти по-скъпи), а има и още нещо, което аз досега не бях засягал явно, но е редно да го направя. То е следствие от факта, че когато нещо подлежи на регулиране, то с течение на времето то започва да се разрегулира, нали така? Е, ами обхвата на датчиците нещо се променя, и/или това зависи от фоновото осветление, но ако човек се качва бавно вечерно време, то трябва да измине поне 2 стъпала от междинната площадка, но понякога и 3 и чак на 4-тото, от 9,  лампите на горния етаж се включват, а такова нещо по-рано, разбира се, нямаше, те си мъждукаха, но светеха според автомата (към минута). И въпреки моите напомняния никой нищо не прави, и не счита за нужно!

     После, чистачката продължава да чисти чистите стълби между етажите за да си изкара парите. После аз пак излизам 5 пъти по-малко от средното, но какво от това? След това започнаха да измазват по малко тук-там стените на коридорите, което е по-оправдано от тъпата смяна на крушките, защото това е редно някога да се направи. После нашата домоуправителка явно обича някой да я обижда, за да се размърда и да обърне внимание на народа, но след предишното ми писмо, някъде към края на октомври, се появи един финансов отчет с приходи и разходи, който за мен пак се оказа много поучителен, защото потвърждава всички мои изводи, но добавя и нови нейни кусури, така че сега ще кажа какви са моите изводи от неговия анализ.

     Ах, не знам с кое да започна! Може би с това, че тя се оказва много пекана ... изнудвачка, защото сумите събирани от хората варират към 2 пъти и на никого това не му прави впечатление. И как варират? Ами, тези които не ползуват асансьора — а това деление се оказва особено нужно, при нас просто има, по традиция, фракции, на ползуващи и неползуващи го — плащат средно по 5 лв., но в някои случаи и по 4 (където според мен половината хора просто ги няма), и до 9 от същите тези наши левчета, а пък тези които вече ползуват асансьор плащат средно към 8.3 лв., минимум 7, и максимум 12 (а в някои случаи, по за някой месец, и по 17) лв., което моите комшии може да обяснят с това, че някои хора са просто по-ларж от други, но не е така, това е резултат само от подхода на г-жа Фръцка! Какъв подход ли? Ами на изнудване, по всякакъв възможен начин, с пазарлъци, уговаряне, заплашване (като при мен, със съд, да ви напомня), и се получава така, че ако човек не се опъва, му вземат 2 пъти повече от нужното, а ако се опъва свалят надолу (както, ей Богу, беше и при мен).

     После друг интересен момент (като вече явно доказан) е това, че основната част от разходите, ако не броим реновациите, отиват само за асансьора (под една или друга форма), а пък ако броим реновациите (включая тъпото осветление) то те достигат точно половината от всички разходи (с точност до 1 процент)! Тоест, ако махнем плюсовете за нови неща се получава че тя иска, грубо казано, по 3 лв.. за асансьор, 2 за чистачка, и 2 (или кой колкото даде отгоре) за ремонти, което прави минимум седем. Да, ама ако тя приема за долна граница за всички сумата от 5 лв., включително от празните апартаменти, господа (ние имаме 3 такива, от 18, и за един хората си плащат всеки месец по 5 лв. но ги няма, които са точно срещу моята врата и аз би трябвало да го усещам това, а на други 2 такива са се навъртяли задължения от 45 лв. за 9 месеца, обаче поне в единия от тях хората ги няма откакто са го купили, някъде от над 20 години), та ако това е минимума, то 5 лева далеч не е половината от 7 лв. общо на човек за всичко (дори и това да са 8 лв.), нали? Значи аз си правих труда да изчислявам апартамент по апартамент, и излезе че средното за фракцията на асансьораджиите е към 8.1 (8.35 заедно с кучетата, които малко объркват сметките), докато при тези на неползуващите асансьор средното е към 5.1 (5.3 с кучета)! От тук следва, че или трябва да имаме нещо като 5 и 10 лв., или 4 и 4, като най-близките кръгли варианти, но това последното не става, защото разходите за асансьора ще превишат половината; така че номера е не толкова в това, че тя събира много пари за реновации, а че събира пари уж за реновации, но ги използува за доплащане на асансьора! А това че тя ни дава и квитанции за получените от нас пари е поредното хвърляне на прах в очите, защото тези квитанции не се обвързват с никакви сметки, те се просто за да ни излъже, че уж не лъже (от което неминуемо следва, че тя просто трябва да лъже, тъй като у нас, ако някой постъпва коректно, то значи че това е само за маскировка, ние сме най-варварската страна в Европа, не забравяйте това)!

     Така, което ще рече, че аз съм бил съвсем прав, като им писах на хората, че ги черпя с по една чаша газирана вода всеки месец. Нека раздуя малко и този момент. Та аз им писах, че ако при най-скромните ми сметки, търсейки правилно, а не чак справедливо за мен решение, на мен ми вземат 2.50 в повече всеки месец (половината), и ако аз разделя това на 33 (което е последния брой на хората), то това дава 7.6 ст. за всеки от тях. Да, ама тук аз не отчитам разликата в доходите между мен и тях — нали? —, а тя е към 6-7 пъти сравнено със средните доходи у нас, така че излиза че ако те ми даваха тези 7 ст., то те щяха да са за тях равни на около 1 ст. за мен, или че — ама господа, не е ли това смешно, а? — че на моите комшии им свиди да дадат дори една стотинка за човек, явно пострадал от демокрацията, след като въпреки (а всъщност тъкмо поради това) своите 2 висши образования и половина, получени в 3 различни страни, и владеещ в момента 3.5 чужди езици (без да говорим за над ... 200-та електронни книги на 4 езика, и към 50 хиляди стихотворни реда също на 4, макар и главно на 3, езика, основно под другия ми псевдоним), който е докаран до такова дередже, че е взел да обикаля кофите за боклук на стари години! Вай, вай, вай, а?

     Хъм, но да продължа. Та аз стигнах до извода, че трябва от всички хора ползуващи асансьор да се събират средно по 5 лв. месечно, ако искаме сметките да излизат правилни, понеже сумите за асансьор няма как да бъдат орязани, а напротив, ще растат още, защото чакаме (май че вече цяла година, но като само правим избори по 2-3 пъти в годината на нашите политици не им се мисли за това) поскъпване на тока, и таксите за прегледи и поддръжка на асансьора ще растат, а и аз не видях засега да има разходи по графа ремонти на асансьора, и прочее; докато от чистачка дори можем да се откажем, както и сме го правили, а също и от реновации. Това е мое категорично мнение. Дори, за да бъдат нещата още по-близки до реалното, считам че лесно може да се въведе и някаква зависимост от етажа, а именно: от тези от 3-ти етаж да се искат по 4 лв. на човек само за асансьора, от тези от 4-ти етаж вече по 5 лв. пак само за това, и от 5-ти и 6-ти етаж по 6 лв. (ако не издребняваме със стотинките, или иначе 5.60 и 6.00). Тогава, ако приемем за минимум 4 лв. за останалите хора, считано като 2 лв. за чистачка (а 2 по 33 е практически 70 лв., колкото тя взема, и ще стигнат тази сума ако добавим и по 2 лв. на куче, както домоуправителката и прави) плюс още 2 лв. за други разходи, и най-вече за реновации (като това, което е направено за 9 месеца е само 236 лв., или делено на 33 души дава 7 лв. на човек за 9 месеца, което е изплатено практически само в първите 3 месеца). (Да, ама за асансьора са отишли, и то без нужда от ремонти, както казах, общи 880 лв., от 1780 изобщо похарчени.) Та смятано общо при това предложение получаваме за първите 2 етажа (плюс мен) по 4 лв. на човек на месец, за 3-ти етаж по 8 лв., после за 4-ти по 9, и накрая за 5-ти и 6-ти по 10 лв.; плюс това едно куче може да "струва" 2 лв. на месец но без асансьор, а иначе е 3 и 4 (защото те трябва да се извеждат поне веднъж на ден, а аз мисля че хората го правят 2 пъти), така че е редно да считаме че едно куче е равно на половин човек, годе-долу.

     Ами това е с предложенията ми в момента, като аз тези сметки може да им ги пиша някога на комшиите ми, при удобен случай, но те сигурно няма да се съгласят с тях (защото сме варвари, както се сещате)! Ама и да се съгласят, това няма да промени нищо от изключително арогантното поведение на тази домоуправителка, типичен представител на българския бизнес, както и на нашето младо поколение, както и въобще на народа като цяло (предвид на селския ù произход), защото ако се беше вслушвала в моите съвети (т.е. ако беше прочела писмото ми, тук под № 7), то сигурно нямаше да се стига до такива демонстрации на варварщина, си мисля аз; но и ако другите ми комшии, които я подкрепят на 100 %, нека напомня това, бяха със що годе нормален морал, то нещата щяха да се развият иначе. Но, от друга страна, тя не е по-злобна от средно взета ... грозновата мацка, каквато според мен тя е, и затова е толкова инициативна и бизнес дама. Но пък, от трета страна, вие всички щяхте да бъдете лишени от особено интересната втора част на моята сага, нали така?

     Така, а сега да си кажа това, което отдавна съм го планирал, но все не ми стига време и място за него. Значи вижте, за асансьора по принцип, като генерална формула, трябва да се прилага някакво подобно правило, според мен: ако 3-ти етаж е с коефициент k = 1.0 (2-ри обикновено при нас няма, там той не спира, но може да е с k = 0.7), то после нещата да вървят така: 4 –> 1.2, 5 –> 1.35, 6 –> 1.45, 7 –> 1.5, и после за всеки следващ етаж с + 0.05, до достигане на  k = 2.0, но на 1-ия етаж трябва дори да им се дава нещо малко (да речем 2 лв./мес.); наред с това е редно да има и индивидуални коефициенти в някои случаи. Откровено казано аз си мисля, може би вече от 15 години, да направя някаква компютърна програма, или дори да се използуват електронни ведомости, като проблема ще е в това, да се пресмята средното положение от където асансьора се вика, което може да се прави на базата на броя на хората (с личните им коефициенти) на всеки етаж, като се счита че движение има само между 1-ви и N-ти етаж, нещо такова; и после се прилага гасене на броя на етажите от 2 нагоре, силно, може би по логаритмична крива. Това е голяма играчка, и аз вече не виждам добре, компютърното ми оборудване е съвсем антично (т.е. от преди 20-тина години), и прочее, но номера е там, че дори аз и да успея да направя доста добра програма, която да работи приемливо и при 3 етажен, и при 33 етажен блок, то какво ще правя после с нея? Ами хората чисто и просто няма да ме разберат, аз ще трябва да харча пари за реклама, като че ли искам да печеля от това, докато аз бих искал в най-добрия случай да си върна загубеното време, в смисъл да го възмездя по някаква супер минимална заплата, и компютърното оборудване. Тоест ще излезе пак, че аз ще хвърлям перли на прасетата. Е, ама стига толкова.

     Какво още мога да добавя? Ами да речем да повторя това, че аз мисля и за моите врагове, защото всичко което предлагам е свързано с грижи за по-бедните и социално слаби граждани, като пенсионери, учащи се, и прочее, но на хората омразата им към ученото е повече от тяхното желание за печалба. Защото, философски погледнато, самия капитализъм е очевидно изнудване на социално слабите от по-силните и богати; тук брилянтно се е изразил моят любим Оскар Уайлд, казвайки че демокрацията е bludgeoning на хората, от хората, в името на хората, където тази дума значи нещо като налагане с тояга, което аз превеждам на всички езици като малтретиране! Но ето, на хората им харесва, че може да има изнудване, защото тогава те се стремят да бъдат по-големи изнудвачи от останалите, това е! Така че в безморална среда е безнадеждно да учиш хората на нещо, те нито приемат, нито предават.

     И това вдигане на долната граница за всичко за което може мен много ме дразни, защото тя е варварщината, да извадиш и на кьоравия едното око! И вие видяхте, че и тук минимума за Фръцка е 5 лв., както и за празни апартаменти, но това е абсолютно нахалство, такъв минимум може да бъде 2-3 лева, но не повече, обаче ви казах, че точно така стоят нещата с телефона ми. Мога да добавя и друг пример, при превод на пари от банка у нас за чужбина се казва че, примерно (не помня точно) за сума до 1000 евро се взема 15 евро (или 10, но може да са и цели 30 долара, ако става дума за долари, мисля че не греша), така че ако искаш да преведеш 10 евро ще ти вземат 15 за превода. Сега, ще каже някой, ами то така е навсякъде. Да, ама не, защото аз с очите си съм виждал квитанция за превод от САЩ  на сума около 100 евро, за която е била платена такса само 2.45 щт. долара! Значи може, просто зависи от банката. Или друг пример, у нас аз не мога да публикувам свободно нищо, трябва да си плащам, докато по света, ето, правя го; хората ми искат почти навсякъде по нещо допълнително, за по-добър сервиз, но ми позволяват и да не плащам, докато тук не може — ако не ми отърва да плащам за чистачката, да взема да се науча да летя по въздуха, или пък ако не ща да плащам за тъпото мъртвешко и щракащо осветление, ще ме викат на съд. Такива ми ти работи.

     Ами това е, господа, моите извинения, но аз мисля, че материала стана много поучителен. Остава ми само в заключението да ви обясня и защо аз, всъщност, ... харесвам нашата варварщина, плюя я, но я и харесвам!


 

+2. Заключителни бележки


     Е, след като в продължение на над 30 страници аз плюх нашата неприкрита варварщина, то сега е редно да кажа нещо и в нейно оправдание, нали? Иначе ще излезе, че аз съм като другите обикновени хорица, които могат да говорят или само хубаво, или само лошо, за каквото и да било, докато умните хора, философите, трябва да могат да говорят и pro и contra нещо си, т.е. че аз съм необикновен човек, изключителен, един на не знам колко си много, и тъй нататък. Обаче тука няма майтап, нашата варварщина е хубава, аз си я харесвам! Само дето искам тя да е малко по-малко, но, пусто, не само нашия народ, а и всички народи, всички големи групи от хора, не могат да постъпват умерено, те залитат или на едната, или на другата крайност.

     Какво имам предвид тук? Ами, вижте, ние сме може би единствения народ, който през Втората световна война е спасил един ешелон евреи, които е трябвало да бъдат изпратени на запад, и почти сигурно да умрат там в концентрационни лагери, няколко хиляди души, не знам точно, и това по време на официална фашистка власт, господа, представяте ли си го? Тоест ние може да не харесваме нещо, но не сме явно против него, считаме, че всеки има правото да проявява своите различия от другите, а това е свобода, господа! Това е съзнание, че всички сме грешни и никой не е съвършен, ние не се наемаме да учим другите на това как да живеят, тяхна си работа, а това е един вид ... морал, бая безморален, но все пак морал, ако човек желае да погледне на нещата по този начин! Както и тук, моите комшии, естествено, не могат да харесват един потомствен интелигент, те изобщо не могат да си представят как някой може да не мисли само да кяри нещо от някъде, да не живее за пари, и други подобни. Но те не ми пречат, не са ми, примерно, прерязали кабела на Интернета (или пък не са ми сервирали в тарелка обикновени — или дори изкуствени, символични — ... фекалии, обаче за арабите съм чувал че много обичали да го правят)! (А това е обикновена животинска черта, когато не харесваш нещо да дефекираш край него.) Така че хората не ме разбират, но и не ми пречат да живея, а сумата народи са правили точно обратното, организирано, било то от етнически, или от интелектуални, или от имуществени, и прочее съображения (няма нужда да ви давам примери).

     Нашата варварщина се проявява и в това, че ние не можем да се организираме да направим нещо лошо, някакъв зулум на ближните си, но в сумата страни не е така; ние не сме преследвали активно дори хомосексуалистите — ами да живеят хората, щом не ни пречат на нас, човещинка. Това е здраво разсъждение, по принцип, то е и съвременно, лошото е само нашата тоталност в това отношение, която кара всички, ама всички други народи около нас да си мислят, че както зле и безразлично, незаинтересовано ние се отнасяме към ближните си, то толкова по-зле ние ще се отнасяме към "далечните", но при нас е дори обратното. И тъкмо поради това неразбиране на другите народи на нашата мила варварщина аз съм се заел (поне от 10-тина години) да я изобличавам, та белким засрамя някого. Но кого да засрамиш, след като това при нас е на инстинктивно ниво, нещо като, хайде, не точно като дишането, но като половия инстинкт, и най добрия начин, вместо да се борим с него, е да му се отдадем (според както казват на английски, че the best way to avoid temptation is to yield to it).

     Но, може би стига толкова приказки, и е крайно време да затварям тази дълга серия от Писма до моите обикновени граждани от селски произход, тъй да се каже. Нека приключа с един поетичен изблик, който е на български език (и, за съжаление, на другите езици ще трябва само да го преразказвам).


          ОПОМНИ СЕ БЪЛГАРИНО!


     Народе мой, защо си толкоз тъп,

     че и безчувствен кат' ... клозетен ръб,

        към хора вкарани в мизерия

        от демократската феерия,

     а се не питаш: как на чужд е гръб?


     До 'га ш'ни липсва простичък морал,

     а не прикрит с престореност масал,

        прекланяйки се пред Телеца златен?

        Коет' разбира се'й стремеж понятен,

     но варварски, светът го е прозрял.


     Не виждаме ли, че тъй таз' страна

     топи се числено, като слана?

        А и етнически ни веч' превзеха

        народи с ценности от памтивека;

     светът третира ни като ... мана!


     Не е ли по-добре вместо навън

     да бягаме кат' от кошмарен сън,

        да сме ний барем кутренце сплотени,

        а не така драстично разслоени?

     Не ви ли'й вече от това байгън?


     Щот' иначе ще ни вгорчи джигера

     животеца, 'ко-н' променим ман'ера

        на поведение към колективно.

        Уви, не сме ний вече кътче дивно;

     в България сал ядове аз бèра!


     Ами това е, господа, ние сме много хубав народ (особено нашия език, но за това говоря на други места), но по всичко личи, че съдбата ни е в това да ... подобряваме световния генофонд, ала да си пречим един на друг и да превърнем страната си във фабрика за бели роби, които да се разбягат (ако успеят) по света. И така да е, има резон в нашия инат да си останем същите дивачета, каквито се раждаме, без да се очовечим като другите народи (защото те пък като се очовечат и сплотят много, и започват да се избиват един друг, докато ние не сме такива). Адио на всички мои читатели, и мерси за търпението им да ме слушат.


     Да живее самобитната българска варварщина! Ура-а-а-ааа!


     11. 2022, София


     P.S.1.: 11.11.2022 [Това писмо не го превеждам на други езици, защото то хем е пак много дълго, хем повтаря до голяма степен 12-то ми писмо, хем е доста привързано към конкретната ситуация. Реших да го остава все пак тук, защото трябваше най-напред да го напиша, а и то е също доста смешно и убедително и прочее, но ако сте се отегчили, то спокойно можете да го прескочите.]


          АНАЛИЗ НА ОТЧЕТА НА ФРЪЦКА ЗА 01-09, 2022

          към дата 11.11.2022, от Ненормалника от ап. 969

     Скъпи комшии, това не е нещо важно, така че спокойно може да го пропуснете, след като знаете кой го пише, и след като съм сигурен, че никой и не мисли да ми обръща внимание. Аз го пиша за да ми е чиста съвестта когато отида на оня свят (защото се надявам да ... правя любов, безтелесна, но все пак любов, с Дева Мария, не за друго, де). В него няма нищо ново за мен, то е само поредното потвърждение на неща, които аз съм бил усетил още преди да видя уважаемата госпожа, и поради това не съм присъствувал на общото събрание. С една дума, че това е някаква поредна шашма, напълно в духа на нашата некадърна демокрация. Ще се постарая да бъда максимално кратък, но това пак означава прекалено подробен, защото в редица случаи то просто не е възможно, тъй като хората упорито прикриват очевидни неща, с цел да избудалкат комшиите си. Наредбата на точките не е прецизна, нито пък обхвата на материала в тях, но тъй като никой от вас няма да го чете, това няма значение.

     1. Ако не първото нещо, то поне второто, което аз почерпих от добрия (наистина) отчет на госпожата е, че тя е просто родена ... изнудвачка, защото е изнудвала практически всички вас, но някои са ù се опънали, а други не, а пък някои дори са я харесали и са ù подарявали не малко пари (уж за общото дело). Защо аз мисля така? Ами аз просто извърших елементарен статистически анализ на данните, като първо разделих хората на 2 фракции, които са традиционни при нас, на такива които използуват асансьор (и като така искат да прецакат, и почти винаги успяват, защото са повече, другите, като вземат от тях пари за покриване на лично потребление), и на такива, които не го ползуват (и са доста рахат от това). И какво се оказа? Ами оказа се, че асансьораджиите, които са 23 души, са плащали (аз проверих всички апартаменти) от около 7 лв. — кучетата малко объркват сметките, понеже тук ги нямаше явно и аз се досещах за тях — до 17 лв. на човек на месец, а средното е 8.35 с кучетата, или 8.1 без кучета. Докато пешеходците са плащали средно 5.3 с кучета или 5.1 без такива, но иначе от почти 4 лв. (което според мен е фалшиво, там хората просто ги няма всичките, така че те са надплащали) и до цели 9 лв. Такива големи разлики могат да говорят само за изнудване, както и си беше, защото мен и ме лъгаха, и ме заплашваха (със съд), а виждате и разликите от 2 пъти и повече на места.

     2. Сега, разбира се, всеки може да иска да ù подари на госпожата пари, не е задължително хората да са толкова прозорливи като мен, или пък да я чувстват сродна душа, или нещо подобно, но в такъв случай просто би трябвало да има графа "спонсориране" или "дарения", и всеки да дава колкото иска, и това, естествено, е по-добре, защото така ще се вижда кой е ларж и кой е цинцарин (като мен), но не да се взема за едно и също нещо различна такса, това си е пак вид варварщина, още повече след като е съпроводена с изнудване.

     3. В същото време разликите не могат да се обяснят, според мен, с различен индивидуален подход, т.е. че даден човек е болен, или беден, или малолетен, или нещо друго, не, това е просто резултат на пазарлък — спомнете си сами как е било при вас. Освен това да се иска от празни апартаменти по цели 5 лева е чисто нахалство (съвсем в стила на изнудвачите), и просто демонстрация на сила (ето, вижте ме вие мене, каква пекана началничка съм, мога да наричам дори човек 3 пъти по-възрастен от мен ненормалник, и никой нищо не може да ми направи, а дори хората застават зад мен и ме подкрепят, и т.н.). От празни апартаменти може да се иска по 2-3 лева, защото хората все пак идват от време на време (примерно, когато трябва да им проверят водомерите), но не и от апартамент в който от 20-тина години не е идвал никой (957).

     4. По този начин се завишават тъкмо ниските разходи, което именно е типична проява на варварщина, болния да носи здравия, и което вие, ама всичките, подкрепяте с мълчанието си, практически така, както на времето си немците са подкрепяли своя хит Хитлер, когато е искал да бъдат подтискани именно тези, които и така са били изключвани от обществото и не са ги допускали до работа в колективи с немци! Разбира се, всеки има правото да си проявява варварщината, или безморалността, и вие с подкрепата на Фръцка тъкмо това и правите, така че извинете ако съм ви обидил с нещо (аз само си казвам моето мнение, но то е на Ненормалник, така че не е съществено, нали?).

     5. Но нека се върнем на приходите, които, както казах са средно по 5.1 от хора без асансьор, и 8.1 от такива със. Това, което е важно тук, е тъкмо съотношението на двете цифри. Защо? Ами защото нека сега пък да минем към разходите! Там сметките са по-прости защото са по-малко, но това което се вижда и от самолет, е че всички разходи за асансьора правят 880 лв. за 9 месеца или по 100 лв. /мес (с точност до към 1 %). Да, но пък общо всичките разходи за този период са 1780 лв., което ще рече че само за асансьор отиват точно 50 % от всички разходи! А не забравяйте и това, че разходите, все пак, са по-малко от приходите (които са 2100 лв.), Фръцка  е достатъчно опитен бизнесмен за да харчи нещо неналично, тя трябва първо да го изсмучи от всички нас.

     6. Да, но сега се налага да има повече "!", защото, първо, разходите за асансьор няма как да намаляват, нещо повече, те ще растат явно (да речем с 10-20 % годишно, поне засега), защото, както знаете, тока още не е поскъпнал (и това ще е някъде с 30 %, мислим язека), също и таксите за поддръжка ще растат (примерно, вижда се че до средата на годината са се искали 180 лв. за 3 месеца, или по 60 лв. /мес., но после сумата скача на 234, или по 78 лв. на месец, освен ако това не е някакъв ремонт). Плюс това знаете, че хора при нас почти няма, хората купуват жилища, но не живеят там, и примерно над мен в 972 се водят 2-ма души, но аз не чувам да има втори човек, тези неща се разбират през стените; също и под мен в 963 съвсем не съм убеден че живее човек, аз не го чувам изобщо! Така че ако 1-2 души отпаднат, то това означава, че асансьора ще увисне, ако не го платят такива като мен, които не го използуват!

     7. Така че, накратко, за асансьора трябва да се събират дори до 120 лв. на месец, но минимум 100, което при 23 души (които могат да намалеят, както примерно аз се отказах преди 15-тина години) прави поне по 5 лв. от човек, и даже по-добре повече (засега това дава към 4.3 но нещата са афиф). Да, обаче не забравяйте, че това е плюс всички останали общи неща, които се плащат и от тези, които не ползуват асансьор.

     8. Но вижте, все някога е редно да се направи нещо за постигане на по-голяма справедливост между асансьораджиите, защото, очевидно, не е все едно дали човек живее на 3-ти или на 6-ти етаж, нека не се лъжем (и важните са тъкмо тези на 3-тия и 4-тия етаж, защото те, ама съвсем елементарно, могат да се откажат от него, както аз, дето съм на 5-тия, и тогава тези най-отгоре ще трябва да си събират по 20 лв. /мес. /човек, ако искат да го имат, нали?). Разлика трябва да има, но не чак според броя на етажите, и не повече от към 2 пъти при много висок блок, но тук в момента изпъква едно лесно решение и то е следното: от 3-ти етаж — по 4 лв. /мес /човек, от 4-ти — по 5 лв., от 5-ти и 6-ти засега еднакво по 6 лв. (най-малкото защото на 5 етаж засега има само 1 такъв човек, и той няма да вземе да се препира за, примерно, 40 ст. по-малко, защото би трябвало да кажа 5.60 и 6.00)! Нема лабаво, господа, асансьора е скъпо удоволствие, най-вече защото блока ни е нисък, едно време в такива блокове не е имало асансьори. (И дори, ако разходите поскъпнат още повече, то може след някоя година да се премине към схемата 5, 6, 7, и 8 лв. на човек, според етажите, която ще е още по-справедлива като отношение на един етаж към друг.) Наред с това е съвсем възможно да се мисли и за прилагане на някакви индивидуални коефициенти в изключителни случаи, и не само за асансьора.

     9. Но да се върнем към пешеходците, Значи засега техните разходи са 4 лв. на месец, като половината са за чистачка (практически 600 лв. общо, или по 70 лв. /мес.), което при 35 души (а ние засега сме уж 33, но кучетата малко помагат) ще даде точно по 2 лв. на човек. От тези пари ние можем да се откажем, но това не е необходимо, достатъчно е да ги намалим точно наполовина, както ви повтарям тази година вече поне 3 пъти (като се чисти веднъж седмично, което ще е повече от достатъчно). Обаче нека да са толкова, и освен това трябва нещо малко за зор-заман, поне левче, така че стават 3 лв., което в общия случай е достатъчно, но при апетита на Фръцка явно е малко. Ами добре, да речем още по 2 лв. или 4 лв. без асансьор на човек, ако той е нормален човек, а не като мен, нито пък е празен апартамент, където и 3 лева е повече от достатъчно! Ама така е, господа, да се взема от тези, които не ползуват нещо, не само че е грехота, но и такова "кокошкарство" няма да напълни хазната, тя ще се напълни само ако се завишат вземанията от богатите, от тези дето ползуват много ресурси, а в случая асансьора и са по горните етажи.

     10. Така, и тогава какво излиза? Ами просто няма друг начин да се долепим до долната граница и наред с това да осигурим поне 5 лв. средно от човек ползуващ асансьора, освен ако събираме по: 4 лв. без асансьор, а после по 8, 9, и 10 засега, което не само ще покрива разходите за всичко, и главно за асансьора, но и ще даде правилно съотношение на двата вида разходи, което, както казах някъде в началото засега излиза 50 : 50 (което ще рече, че ако за асансьора се събира по равно от всеки етаж то тези хора трябва да дават два пъти повече, но аз това сега го прецизирах). Да, но това отношение до момента, както също изтъкнах, според средната сума, излиза че е 8.1 : 5.1 = 1.59 а трябва да е просто 2 (:1)! Чактисвате ли, господа? Тоест, и като махнем тези 10 ст. за по-кръгли сметки, средата на 8 е 4, а от долните етажи хората дават 5 лв., така че те дават само с едно левче повече, но от друга страна при грубите сметки излиза че този лев е 1/4 от консумацията на асансьора, който те не ползуват!

     11. Но това беше при груби сметки, а нека сега погледнем малко по-точно, ала пак без кучета. Тези от групата на "със" (асансьор) са 23 души, и като разделим похарчените за него средно месечно 98 лв. на 23 получаваме 4.26, докато от групата на "без" имаме пак 5.1. Да, но 8.1 – 4.26 = 3.84 лв., които остават от тези "със" за разходи от типа "без", но пък тези от "без" плащат за тях 5.1, така че разликата вече се покачи на 1.26 (5.1 – 3.84), които поделени на 4.26 дават 0.3 или 30 %, което ще рече, че тези "без" вече плащат 30 % от асансьора, без да го ползуват! Да, ама и това не е всичко, защото това са събрани пари, а не изразходвани, и разликата между тях е 320 лв. наличност в касата (2100 - 1780), което поделено на 2100 дава 15 %, така че ние трябва да вземем остатъка до 1-ца или 0.85 = 85 % от двете групи, за да получим реално изразходваното от тях, и при това положение по-голямото число ще намалее повече, така че разликата между тях ще стане по-малка, което означава, че тези от "без" плащат още по-голяма част от асансьора на тези "със". Точните сметки дават, че похарченото от "със" е 0.85 * 8.1 = 6.88, а това от "без" е 0.85 * 5.1 = 4.33, или че разликата е 6.88 – 4.33 = 2.55, а тя би трябвало да е поне 4.26 за да покрие разходите за асансьор! Така че какво излиза? Ами излиза че разликата вече стана 2.55, при положение, че разходите за асансьора продължават да са 4.26, или че тези от "без" плащат повече от половината от асансьора, по сравнение с тези "със". Ами да, след като от техните средно събрани пари са похарчени средно само 6.88, и от тях 4.26 трябва да отидат за асансьора, то излиза че те плащат общите разходи като тези от "без" само със 2.62 лв. (6.88 – 4.26), докато тези от "без" плащат за тях 4.33 ! Магия, а? Но пък отношението на едните към другите е 6.88 : 4.33 = 1.59 пак, т.е. колкото беше отношението и преди, и което трябваще да е грубо 2! Така че е така, или най-малкото намерете кусур в сметките, ако можете. В резултат на което разликата от 1 левче порасна до 2.55 ако се погледне по-сериозно на нещата.

     12. Така че аз хич не ви лъгах когато ви писах, че само аз ви черпя всичките поне по чаша газирана вода на месец, но като умножим това по 10 (колкото са тези от долните етажи или от групата "без"), то вече стигаме поне до чаша бира (май към 400 гр.)! И тази черпня нараства още ако вземем да делим и хората от група "със", понеже тези от 3-ти етаж, очевидно, плащат към половината от асансьора на тези от 6-ия етаж, нали? Така че вече се черпим цели водки на месец, а? Защо не — обичаме се и се черпим, а? Да, ама не, защото тези които се обичат не се наричат ненормалници и не се заплашват с даване под съд, като първа мярка, преди да се пратят ... биячите, защото, както всички знаете, нашия бизнес е пълен поголовно с тъй наречените мутри, което на други езици се превежда като мафиози — които спокойно могат да са и от женски род, нали? И тези водки са пак средно, но някои черпят направо с бутилки (като почнем в нарастващ ред на етажите с тези от 956, според мен, после от 960, очевидно, после от 963, донякъде, от 966, който според мен не живее тук, донякъде и от 967 които ги няма, и 972 където е 1 човек вместо 2-ма). Тотално взаимно изнудване — за укрепване на добросъседските отношения! Само че това асансьораджиите не го признават и ни изнудват без угризения на съвестта, включая и взаимно един друг, защото те са повече и като така са по-силни, во главе с уважаемата Фръцка като главна рекетьорка, но подкрепяна негласно на 100 % от всички (от тези отдолу, защото им е малко пипето, а от тези по-нагоре, защото са нахална фракция, но и от тези най-отгоре, като използуват 3-тия и 4-тия етажи, както и подобава на най-варварската страна в Европа, което ще рече в цивилизованата част на света)! Но защо, пита се в задачата, трябва тъкмо аз да ви черпя, след като получавам поне 6 пъти по-малко от средната заплата, и не защото ме е мързяло да работя, а просто защото много съм учил, за да получа 2 висши образования и половина, в 3 различни страни, и да бъда научен сътрудник в БАН, и да владея в момента 3.5 чужди езици (без да намесвам активността си от последните 30 години по света, за която не съм получил и стотинка), и да трябва да обикалям кофите за боклук, а? Ами, според мен, сигурно защото сме варварски народ!

     13. А сега да минем към тъпото осветление. То струва 236 лв., като има още 50-тина лева в графата други, но то не само че свети през деня, което значи, че харчи 3 пъти повече, но и щрака, и крушките му също горят (поне една вече видях угаснала), и се разрегулира, датчика му, защото ако вземете да се качвате бавно през нощта (фоновото осветление може да има значение), то то се включва поне на 2-то стъпало след междинната площадка, но понякога и чак на 4-тото (от 9), каквито кусури по-рано нямаше, разбира се; или пък човек трябва да размахва ръце като вентилатор ако иска да прочете нещо на таблото или където и да било (защото щом се наведе и лампите угасват). Най-доброто решение, освен настройката само за нощно включване, според мен, е да се удължи времето на изключване след изчезване на сигнала от датчика на едно 10 сек. ако може, но боя се че това не е лесно, или е въобще невъзможно. Така че кусурите са си кусури!

     14. Ах да, за кучетата. Редно е за тях да се плаща, защото те излизат навън и като така ползуват и чистачка и асансьор, и е правилно да се броят за около 1/2 човек, така че за втория етаж 2 лв. са цял човек за чистачката и това е много, но барем кучето е голямо, докато на 3-ти и 4-ти етаж трябва да се брои половината от 2 + 4 (или 5) лв., което вече надхвърля 3 лв., т.е. там кучетата трябва да струват поне 3 лева.

     15. Освен това аз си направих труда да сметна всички приходи при предложения от мен вариант, и излиза, че тогава от тези без асансьор ще се събират 42 лв. с кучето, или по 4.2 лв. на човек (защото излиза че сме точно 10 души, с тези в средата на първия етаж, за които подозирам, че в момента половината ги няма), а от тези с асансьор, при вариращи суми за етажите, и леко завишени кучета, се получават 215 лв. с 3 кучета, или по 9.35 лв. средно, където виждате че разликата между 9.35 и 4.2 е 5.15 лв. средно (но при старата бройка на хората, която може малко да намалее ако я смятаме реално). С други думи, моето предложение само ще подобри нещата и ще се събират общо 257 лв. на месец. Значи, засега приходите са 2100 за 9 месеца, което дава по 233 лв. /мес. събрани (при изразходвани 198), а при мен биха се получавали малко повече, така че да може да намалеят при правилно пресмятане на хората и това без изнудване. Самият аз бих приел 4 лв. на месец, като 2 за чистачка и 2 за други разходи, но това при коректен касиер, а не при рекетьорката Фръцка, където продължавам да считам, че за тази година ще надплатя 2.5 * 12 = 30 лв. или половината, която я давам точно за асансьор на тези които го ползуват, което е малко повече от половината на цялата консумация за него (защото той излиза по към 4.40 на месец в момента, а аз им давам 2.50). (При това при тези сметки аз изобщо не засягам това, че излизам 5 пъти по-малко от другите, защото тогава би трябвало да сляза и под 1-о левче, нито пък това че съм средно поне 5 пъти по-беден, защото живея във варварска страна, което ми омръзна до го повтарям.)

     16. Доколкото работата на домоуправителя е работа, то аз продължавам да считам че трябва нещо да му се плаща (казах, при положение, че не е изнудвач и не си събира повече чрез предполагаеми комбини с майсторите), като по-рано съм предлагам по 50 ст. на човек, но сега вече може да се мисли и за общо 25 лв. на месец, или годишно 300 лв., което ще му изплаща парното на този човек, защо някой да не се заеме с това? Ами, примерно казано, ако този човек успее да намери чистачка, която да чисти на половина, т.е. веднъж в седмицата, то дори за това и да ù плаща леко завишено, 40 лв., то така той ще може да си изкара за себе си дори 30 лв. месечно, и абсолютно никой няма да пострада, и ще се отървем от тази натрапница домоуправителка! И е най-добре това да е някой от 1-ия или 2-ия етаж. Защото, господа, ами помислете сами, защо някой ще иска да върши работа без пари в днешно време, и то не човек идеалист като мен (който никога не е работил за пари), ами търговец, за когото всичко е пари, дори и един добър имидж? Тоест тази безплатна работа трябва някак да се обърне в пари, а един пекан търговец трябва да умее да направи това, или греша? Така че няма как крушката да си няма опашка, това невземане на пари за домоуправител или касиер ни излиза през носа, на сумата хора, поне на 10 души които не ползуват асансьор, но току виж, че и една част от тези, които го ползуват, ще предпочетат да плащат нещо по-близко до реалната им консумация (т.е. на 3 и 4-ти етаж да плащат с 2 или 1 лев по-малко за асансьор, отколкото тези на тавана). Защото аз продължавам да си мисля, че повечето българи са навити да лъжат ближния си, преди всичко защото той тъкмо това и прави, по-богатите повече, особено ново-богаташите! Но ако се подхожда справедливо, то може би няма да се лъжем, а?

     17. И, господа, ама не се лепете за този асансьор като мухи на мед, е моят съвет, защото той е про-ти-во-по-ка-зан за здравето! Не е за хора над 50 години, но пък такива под 30 нямат нужда от него, те припкат като млади ярета, а за тези между 30 и 50 е просто необходимо да се откажат от него, защото тогава е крайно време да започнат да се движат, понеже като прехвърлят 50-те ще загазят! Казвам ви го от мой личен опит, който бях започнал да окуцявам в лявото коляно, което и сега ме наболява малко, но когато не се движа поне 3 дни, а иначе си е много добре за моите над 70 години. Така че поне тези от 3-ти етаж са длъжни да се откажат от него, защото здравето с пари не се купува, така да знаете. А ако се добавят тези поне 8 души към останалите 10 от групата "без" и те ще надхвърлят половината от 33 души и ще започнем ние да предем, а не тези отгоре. После още 6-7 души от 4-ия етаж би трябвало поне да се опитат да не го използуват, да опитат за една седмица, и да видят как ще дишат по-добре, защото всичко е въпрос на навик. И тогава ще стане съвсем очевидно, че или ще трябва да се плащат разорителни такси за него (по 10 и повече лева на месец) и да се изпокарате още повече, или ще се наложи връщане към варианта с касичка от едно време, само че вече с монета от 20 ст., защото 10 положително няма да стигат. А пък като знаете, че един асансьор ви струва 20 ст, то и ще намалите използуването му поне наполовина, поне надолу, сигурен съм в това. И така хем ще печелите вече едно 10 лв. /мес., хем ще се чувствате по-здрави. Така че ваша работа, както знаете, на човек му земваш (нещо, пари например), но не му давваш (акъл, се подразбира)!

     18. А след като анализа все едно стана прекалено дълъг то да ви кажа и още нещо, един съвет от възрастен човек, и той е: на тоя свят всичко се връща някак-си, и то именно на тоя свят, а не на оня, който си е башка гайле! Само че гадния момент е, че се връща не точно на когото трябва, а на други около него, било то на близки, било на по-далечни, било на цял един народ, или дори на човечеството! И аз имам подозрението че на някои от вас, които са се отнасяли особено несправедливо към мен отдавна, вече се връща, или ще се връща, или им се е върнало тъпкано още преди да започнат да се отнасят така с мен, като връщането може да засяга и техни близки! Ако искате слушайте, ако не искате недейте (и изпитвайте съдбата). И на мен ми се връща, по своему, с това че, понеже съм много умен, далеч над средното, то и живея като абсолютен отшелник (примерно, за последните 10-тина години не се е случил един мой приятел да ми дойде на гости, а вече и няма кой, защото хората изпомряха). И как се връща най-често, а? Ами чрез разни болести и нещастия, защото отдавна е известно просто-народното мнение, че болестите са наказание за неправилен начин на живот, и в личен план, и по отношение на цялото човечество! (Вземете в социален план, примерно, СПИН-а, или сега този вирус, където е очевидно, че прекалено много се измесихме и отворихме, като нарушихме доброто старо изолиране на хората по населените им места, когато най-бързото движение е бил конския бяг.) Та искам да кажа, че: който копае гроб другиму сам пада в него, нали така? А тук във нашия вход няма нищо случайно, поведението и на предишните касиерки и сега на уважаваната Фръцка, а оттам и на всички вас, които стоите зад гърба ù с пасивното си поведение към явни несправедливости, не само се излагате, но и ще ви се връща, и то на тоя свят! Както вече се връща и на цялата ни страна, с това че с постоянното изтичане на цвета на нацията ни, основно на етнически българи и основно на добре изучени, мисля аз, ние хем се топим като страна, хем се променя етническия ни състав на към турци, цигани, а вече и араби. Не ви будалкам, огледайте се!

     19. И последното, ако някой случайно вземе да си мисли (не че го вярвам, но току виж), че след като аз давам толкова идеи, то нека аз да стана домоуправител, то да ви отговоря пак същото: No pasaran! Няма да мине номера, защото аз нито мога да се оправям с хора с квадратни главички, както казвахме в един виц по-рано, нито пък имам време да се занимавам с едно блеещо стадо от родени и непоправими варварчета, както казват всички, ама всички народи около нас! Защото не е редно да си мислим, че всичките са криви, а само ние сме прави! Ако не бяхме варвари, нямаше на Народното ни Събрание да пише, че "В съединението е силата!" — пише го, защото тъкмо това ни липсва, у нас цари тотално разединение, особено когато ни питат, особено при наличие на демокрация, и затова ние откакто свалихме бай Тошо, и като затънахме в калта, та 30 години все няма измъкване за страната (ако не броим единиците, които вече станаха над 2 млн., които се изнесоха навън)! Защото за да може тая пущина, демокрацията, да върви някъде трябва народа да е узрял за нея, да реагира когато го питат, а не да се покрива и да го е страх да вземе страна (а аз съм ви писал писма по-рано 4-5 пъти, и тази година още толкова, но глас във пустиня, нали?), иначе демокрацията неминуемо се изражда в някаква форма на диктатура, или мафия, както обичаме да казваме у нас! Това което е във върховете, същото е и в низовете, в нашето Входно Събрание, или пък обратното, което е по-правилно, да вървим от долу на горе.

     Е, както ви се хареса, де, това го е казал още Шекспир на времето си. Но аз лично просто нямам възможност да се занимавам повече с вас. (Приемете да речем, че имам дълг към човечеството, а нямам много време на разположение.) Но всичко това има значение само ако някой се опита да прочете това дълго писмо, преди някой от моите злобни недоброжелатели го снеме от таблото, както аз и предполагам че ще стане. Защото колкото по-прост е някой, с толкова по високо самочувствие той отстоява грешките си (което е превод на руската поговорка: Чем уже лоб, тем шире самомнение). Бай-байте, госпожи и господа.

     Каза Ненормалника, на 11.11.22

     [Точно една седмица след закачането на писмото, на 4 листа ръкописни сложени в едно прозрачно пликче, ги намерих случайно изхвърлени в кошчето за боклук. Тоест, нищо ново, варварщината ни е непоправима, и защо трябва хората да четат нещо умно, нали? Така че се надявам с това да съм приключил сагата, понеже тя вече и на мен ми омръзна, а камо ли на читателите.]


     P.S.2: 01.01.2023

          НОВОГОДИШНО ПОЖЕЛАНИЕ

          Към съвходниците от к. "Комплексен", бл. 696, вх. Ъ,

          към дата 01.01.2023, от Ненормалника от ап. 969

     Мои скъпи комшии, позволете ми през новата 2023 година да Ви пожелая, не само всичко най-хубаво, но и това което Вие самите искате — само че внимавайте какво ще искате, та да не сбъркате!

     По-конкретно Ви желая следното, според групите хора:

     а) на най-младите, дето още сбират ум и разум, да порастват по-бързо и да ... напускат тази забравена от Бога страна, защото това е най-сигурния начин да запазят и развият при плодородни условия нашия толкова хубав ген;

     б) на най-старите, дето се канят да ни напускат, точно обратното, да не бързат да го правят, защото още никой не е доказал точно, че има друг свят, и току-виж, че нямало, и те просто изчезнат в небитието;

     в) на трудоспособните ни комшии, да трупат колкото се може повече парици, не толкова защото особено им трябват днес, а за да могат на свой ред да ... изнудват по-бедните от тях, както сега правят това други по-богати от тях (и при нас във входа, и начело на страната ни);

     г) лично на скъпата госпожа Фръцка пожелавам да ... продължи изнудването, защото ние вече свикнахме с това, и иначе ще ни бъде скучно, а пък то е нужно за да създава трескава обстановка в страната (и при нас във входа), понеже и самият капитализъм, както и дясната демокрация, са си едно чисто изнудване на по-слабите и бедни, от по-заможните;

     д) на дребните ... кученца от входа пожелавам да слушат повече техните стопани, понеже тук те струват повече отколкото другаде, тук за тях се плаща данък (за това, че са се родили);

     е) на нашите висши политици и на държавното ни ръководство пожелавам да има ... поне 2 пъти годишно избори, защото те нищо не променят в политиката, но успокояват временно народа;

     ж) лично на себе си пожелавам да не пиша повече писма директно до комшиите си, защото от това няма никаква полза, а да се адресирам само до хора, които ме четат и почитат.

     Ами това е, господа, дерзайте, и считайте че и през другите години дето ще дойдат ще желая все същото, но няма да се хабя да Ви го казвам.

          ЧЕСТИТА НОВА 2023 ГОДИНА



 



 

 


 

 



 

 

Signaler ce texte