Pastele, si iar a trecut timpul!

Elena Chelba

Cand ma iei in somn de mana,sunt mai puternica si mai tare ca oricand.

Se apropie Pastele,bate la usa, pastele ortodox, acel Paste,unde vopseam oua rosii si le puneam intr-un cos, cozonacii ieseam barosani din cuptoarele batranesti,acum ii filmam pe instagram si le dam forma artificiala cum vrem..

Vine Pastele,si cu gandul suntem toti adunati undeva la masa,ciocnim oul rosu si ne spunem "Hristos a inviat " ,si ne raspundem cu un "Adevarat a inviat".

In noaptea de inviere , aduceam lumina de la Biserica,acum se face slujba pe intenet..

Totul a devenit mecanic,dar dorul nu putem sa-l transformam in ceva mecanic, e natural,il simtim ca o adiere de vant,ca o rafala,cateodata ca o furtuna care nu se mai opreste,dorul de pamant natal,dorul de a vedea cum ne astepti pe toti ai tai acasa,dorul de tine tata.

Vorbim de tine ,cand ne apari in vise,sau cand cineva iti aprinde o lumanare la cimitir, cand deschidem subiectul ,il schimbam repede si ne fofilam in ale noastre,dar stiu ca fiecare dintre noi poarta dorul tau..

Ai plecat a doua zi de Paste, ca un vis, pentru mine ai plecat intr-o calatorie,si inca ma gandesc ca face parte dintr-o calatorie, e calatoria aia de multi ani,unde absenta incepe sa iti macine din minti,sa te intrebi cum se face ca timpul a trecut atat de repede,cum se face ca a trecut asa de mult?

Cum se face ca Emy,casuletul tau de la Paris,e mai mare ca mine? Silviu e la facultate, Sarah e ditamai frumoasa balerina, inca altii si-au facut copiii mari, Andrei si Rebecca, David si Teodora, mai a venit si Yannis pe lume si sa facut si el mare o data cu Andrei.

Eu tot cu ale mele, nici gand de maritis, sau de altceva,avocatul sau doctorul sau inginerul care credeai ca o sa-l intalnesc ,da mereu gres,si increderea in oameni nu mai am,si realizez pe zi ce trece ,ca va venii ziua aia cand voi zice,asta e,asa a fost sa fie..

Cea mai mare dovada de bun simt,educatie, si dragoste fata de ai nostri tu ne-ai aratat-o si ne-ai transmis-o, si azi iti spunem Paste fericit tata! Suntem toti inchisi,dar cu gandul la tine,o lumina spre tine,o privire spre cer, sau spre infinit, inchid ochii,o imbratisare, cateva lacrimi,un suspin,si o luam iar de la capat!

Hristos a inviat tata! 


Signaler ce texte